A svéd Electrolux AB második negyedéves nettó nyeresége 658 millió koronára (mintegy 60 millió euróra) nőtt az egy évvel korábbi 99 millióról. Az árbevétel 7,4 százalékos növekedés után 27,5 milliárd koronát tett ki a negyedév során – tavaly az észak-amerikai terjeszkedés beindítása jelentett közel 780 millió korona plusz költséget a vállalatnak. A most nyilvánosságra hozott jelentés szerint a piac növekedését továbbra is gyengének látják, bár éppen Észak-Amerikában tűnik úgy, hogy lassan elérik a gödör alját. A kelet-európai piacok hozták a legdrámaibb visszaesést, itt éves szinten közel 30 százalékkal csökkent a forgalom. Az üzemi nyereség 1,05 milliárd koronát tett ki, szemben a Bloomberg által összegyűjtött elemzői várakozások 582 millió koronás átlagával. A társaság részvényeinek árfolyama idén összesen 69 százalékkal emelkedett, a cég teljes értéke így mintegy 4,5 milliárd dollárt ért el, az amerikai versenytárs Whirlpool ugyanezen idő alatt 15 százalékot emelkedett, összértéke 3,5 milliárd dollár.