Jasmin Bajiæ az Ex-Yu Aviation hírportálnak nyilatkozva ezt annak kapcsán mondta, hogy a kormány újra elindította a társaság privatizációját.

"A helyzet nem jó, mert nem tudunk növekedni. Szükségünk van egy beruházási ciklusra és az ehhez szükséges tőkére" - idézi a portál a vezetőt.

QP | Quality Placement

Kiemelte, hogy a Croatia Airlines nem megy csődbe, ha nem sikerül finanszírozó partner találnia, de ebben az esetben kénytelenek lennének járatok beszüntetni, és csökkenteni az üzemméretet.

Szerinte a horvát nemzeti légitársaság legnagyobb problémája az a veszteség, amelyet az elmúlt évek téli menetrendi időszakában felhalmoz. Különös módon pont akkor veszteségesek, amikor kisebb a verseny, ugyanakkor a társaság nyáron szállítja el utasai felét. Az üzemméretből fakadóan drágábban jutnak csak kerozinhoz, géphez és karbantartáshoz, mint a nagyobb versenytársaik.