Hyundai Motor Group olyannyira be szeretne kerülni az elektromosautó-gyártás titánjai közé, hogy hajlandó több mint 18 milliárd dollárt beruházni a környezetkímélő járművek előállításába. A csoport célkitűzése, hogy 2030-ig 1,51 millió darabra növelje az elektromos autók éves termelését Koreában: ez a 3,64 millió darabra becsült globális elektromosautó-gyártás mintegy 40 százaléka – számolt be a Bloomberg.

A Hyundai közölte, hogy 2030-ra várhatóan 31 környezetbarát modell lesz a márkakínálatában, és hozzátette, hogy a szintén hozzájuk tartozó Kia pedig egy új üzemet épít a Szöultól délre fekvő Hwaseong városában, ahol szintúgy elektromos járműveket fognak gyártani: Kia még az idén egy három üléssoros elektromos SUV, az EV9 megjelenésére készül Koreában, míg a Hyundai 2024-ben tervezi az Ioniq 7 bevezetését.

Joe Biden, amerikai elnök inflációcsökkentő törvénye miatt azonban a koreai autógyártók egészen addig nem lesznek jogosultak a támogatásokra, míg nem az Egyesült Államokban gyártják a járműveket, ez pedig igencsak megnehezíti a Hyundai dolgát. A cég folyamatosan lobbizik az amerikai tisztviselőknél a törvénymódosításért, de egyelőre nincs változás ezen a téren.

Jelenleg Kína vezeti a világ elektromos-autó piacát 6,1 millió dollárral, Korea pedig hatodikként kullog utána mindössze 180 ezerrel, így nem csoda, hogy a dél-koreai kormány támogatási csomagot ajánlott fel az ország elektromos autóipara számára: a pénzügyi segítség mellett az autóalkatrészek kutatásába, és fejlesztésébe is beruháznak.

Ugyan láthatóan hosszú még az út, de Dél-Korea a globális elektromos autógyártás „ázsiai központjává” akar válni – közölte az elnöki hivatal.