Az ország és egyben Európa legnagyobb légitársasága a 24 órás pilótasztrájk után egyelőre a korábban bejelentett szükségterv alapján üzemel, csakúgy, mint a munkabeszüntetés által érintett leányvállalata, a Germanwings. Klaus Walther, a Lufthansa szóvivője kedd délelőtti nyilatkozatában azt hangoztatta, hogy műszaki, illetve szervezeti okok miatt csak fokozatosan tudnak visszatérni a normális kerékvágásba. Előbb a belföldi, illetve az Európán belüli járatokat igyekeznek az eredeti menetrendnek megfelelően közlekedtetni, és ezután következhetnek a tengerentúli járatok. A helyzet teljes normalizálódásához még legkevesebb egy-két napra van szükség. Walther szerint minden remény megvan arra, hogy legkésőbb péntekig a Lufthansa mind a 200 célállomásra a normális menetrendnek megfelelően repül. A szóvivő hangsúlyozta, hogy eleget tesznek a frankfurti munkaügyi bíróság felszólításának, mielőbb vissza kívánnak térni a tárgyalóasztalhoz. Hasonlóan nyilatkozott a több mint 4000 Lufthansa-pilótát tömörítő Cockpit szakszervezet képviselője is. Az eredetileg négy napra tervezett munkabeszüntetést a béremelést, illetve a munkahelyek biztonságának garantálását célzó követelések alátámasztására a szakszervezet kezdeményezte, a munkaügyi bíróság azonban az első nap után a feleket feltétel nélküli tárgyalásokra kötelezte. Mindennek alapján a Cockpit beleegyezett abba, hogy március 8-ig felfüggeszt minden fajta sztrájkot, és a Lufthansával tárgyalásos megoldásra törekszik. Értesülések szerint a korábbiakhoz képest valamelyest közeledtek az álláspontok. Így a szakszervezet lemondott arról, hogy a belső bérmegállapodások alkalmazását kiterjesszék a Lufthansa külföldi és olcsóbban működő leányvállalatira, a Lufthansa ugyanakkor arra tett ígéretet, hogy garantálja a munkahelyek biztonságát. A szakszervezet attól tartott, hogy bizonyos munkahelyek külföldre történő "kitelepítése" mintegy 500 Lufthansa-pilóta állását veszélyeztetné. Keddi bejelentés szerint a felek jövő hétfőn újítják fel a tárgyalásokat.
QP | Quality Placement