A Reuters az ügyet jól ismerő forrásaira hivatkozva számolt be a fejleményekről, miután hétfőn lezárult az ajánlattételi időszak. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan hányan adtak be ajánlatot.

Értesüléseik szerint az ITA 60 százaléka kerülne az MSC nevű, genfi bejegyzésű áruszállító vállalathoz, társaként a Lufthansa 20 százalékot szerezne, a fennmaradó rész pedig az olasz államé maradna - olvasható a szakportálon.

Az ITA értékét 1-2 milliárd euró közé taksálták. A Lufthansa nem kívánt a pletykákra reagálni.

Szintén az ügyet ismerők szerint még egy légitársaság adott be ajánlatot, bár a konzorciumot az amerikai Certares befektetői alap vezeti, mellette áll az Air France-KLM és a Delta Air Lines, mindkettő az ITA Airways légiszövetségi partnere a Skyteamben.

Az olasz fél várhatóan a következő hetekben hoz döntést arról, hogy melyik befektetői csoporttal kívánja folytatni a tárgyalásokat, a nyertesről június végéig születhet döntés.