A Lenovo, Kína legnagyobb személyi számítógép gyártója, a várakozások felénél is kevesebb profitról adott számot, mivel a cég növelte mobilpiaci terjeszkedéssel kapcsolatos költségeit - adta hírül a Bloomerg. A vállalat 13 millió dolláros nyereséget ért el a március 31-ével végződő negyedévben az egy évvel korábbi 264 millió dolláros veszteséghez képest. A Bloomberg elemzői konszenzusa 30,7 millió dolláros profitot várt. A bevétel 4,3 milliárd dollárra nőtt a korábbi 2,8 milliárd dollárról. A Lenovo újra belépett a mobiltelefon-piacra januárban, követve a nagyobb versenytársakat, mint az Acer és a Dell, amelyek szélesítik az elektronikai termékek kínálatát a PC-k mellett. A vállalat növelte számítógépes üzletágának működési költségeit is Indiában, Brazíliában és Oroszországban, hogy mérsékelje Kínától való függőségét. A hagyományos PC-piac folyamatosan változik, egyre inkább terjednek a mobil eszközök. Ezért a szektor vállalatainak felül kell vizsgálniuk üzleti szemléletüket, hogy hatékonyan fel tudják venni a versenyt.