Az eredmény ugyan nagyon jónak számít, és tavalyhoz képest komoly javulást mutat, az elemzők a túlzott optimizmus elkerülésére hívják fel a figyelmet. A növekedés ugyanis ebben az esetben nem a kiemelkedően jó teljesítményt, sokkal inkább a válság utáni gazdaságok talpra állását tükrözi, az eredmény így nem okozott meglepetést, a derűlátás így nem megalapozott. Ráadásul a számokat - és a vállalat megítélését - jelentősen rontotta az elmúlt hónapokban jellemző tömeges visszahívási kényszer is. Utóbbi miatt a Toyotának a mai napig nehézséget okoz a bizalom helyreállítása az Egyesült Államok piacán - az értékesítés itt 8,7 százalékkal esett vissza.
Egyes márkák ugyanakkor kiemelkedően jól tudtak teljesíteni: kilencedik hónapja a legkeresettebb autók közé tartozik például Japánban a Prius hibrid modellje.