Éves bázison 13 százalékkal növelte globális eladásait februárban a Toyota - jelentette be a vállalat hétfőn. Az elmúlt hónap során összesen 613845 autót értékesítettek, szemben a 2009-es 543425-tel. Ugyanezen idő alatt a termelés 69,2 százalékkal 734631 egységre nőtt, csak a Toyota-márka ebből 655180 darabot tett ki.

Az eredmény ugyan nagyon jónak számít, és tavalyhoz képest komoly javulást mutat, az elemzők a túlzott optimizmus elkerülésére hívják fel a figyelmet. A növekedés ugyanis ebben az esetben nem a kiemelkedően jó teljesítményt, sokkal inkább a válság utáni gazdaságok talpra állását tükrözi, az eredmény így nem okozott meglepetést, a derűlátás így nem megalapozott. Ráadásul a számokat - és a vállalat megítélését - jelentősen rontotta az elmúlt hónapokban jellemző tömeges visszahívási kényszer is. Utóbbi miatt a Toyotának a mai napig nehézséget okoz a bizalom helyreállítása az Egyesült Államok piacán - az értékesítés itt 8,7 százalékkal esett vissza.

Egyes márkák ugyanakkor kiemelkedően jól tudtak teljesíteni: kilencedik hónapja a legkeresettebb autók közé tartozik például Japánban a Prius hibrid modellje.
QP | Quality Placement