A Scania kitartott amellett, hogy ártatlan, ezért nem vett részt abban a megállapodásban, amelyben a négy másik kartellező - a Daimler, a Volvo, a DAF és az Iveco - a bírság tíz százalékos csökkentése fejében elismerte, hogy jogellenesen járt el.
A kartellre a német MAN gyártó hívta föl az Európai Bizottság figyelmét, ezért mentesült a bírság alól.
A nehéz-tehergépjárműveket és nyerges vontatókat gyártó vállalatok 1997-től 14 éven át egyeztetett időpontban vezették be az új károsanyag-kibocsátási technológiákat, és megállapodtak teherautóik nagykereskedelmi árairól. Az Európai Bizottság rekordmértékű, 2,9 milliárd eurós kartellbírságot vetett ki négy vállalatra.
A legnagyobb bírságot, 1,01 milliárd eurót a Daimler kapta, a Volvóé 670,45 millió, az Ivecóé 494,61 millió, a DAF Trucksé 752,68 millió euró. A Scania 401 millió eurót fizet.
Legolvasottabb

Riasztó hír érkezett Szerbiából

Elkezdtek emelkedni a betétkamatok - egyelőre csak néhány bank követi az MNB-t

Legatyásodtak a magyarok, ezt látják a magyar boltláncok

Koronavírus: aggasztóbb a helyzet

Hol tart a forint a mélyrepülés után?

Visszahívás a szabadságról: rossz hír a munkavállalók számára

Bevihetik a mélyütést az orosz olajkereskedelemnek
