A vállalat keddi közlése szerint a rövidített munkaidő mind a 40 ezer dolgozóra vonatkozik majd a fizikai dolgozóktól az irodai alkalmazottakig. A korábban bejelentett 4 ezer fő körüli leépítést viszont végigviszik, várhatóan április végére lezárul a folyamat. További elbocsátások viszont már nem lesznek az idén, és a francia csoport a 3 milliárd eurós hitel feltételeként azt is vállalta, hogy a hitel futamideje - öt év alatt - nem fog franciaországi gyárakat bezárni, és kényszerű elbocsátások sem lesznek - legalábbis az idén. A vállalat vezetése március 10-én vitatja meg a szakszervezetekkel a tervezett változtatásokat. Szakszervezeti adatok szerint a dolgozók jövedelme annak ellenére csökkenni fog, hogy a rövidített munkaidőre is megilleti őket a bér, mert jövedelmük nagyjából egyhetedét kitevő prémiumot viszont nem kapnák meg. Október végén a Renault - és a Peugeot-Citroen is - átmeneti időre már bezárta szinte valamennyi franciaországi telepét, a dolgozókat pedig "technikai munkanélküliségre" küldte. A Renault a negyedik negyedévben 20 százalékkal csökkentette a termelését, és átmenetileg bezárta üzemeit. Flins, Douai és Le Mans gyáraiban két hétre, Sandouville, Maubeuge, Batilly és Cléon üzemeiben pedig egy hétre álltak le a munkával októberben. Külföldön a törökországi Bursában és a szlovéniai Novo Mestóban néhány napig álltak a gépsorok. A spanyolországi Valladolidban - ahol 5500 munkást foglalkoztatnak - az év vége előtt tíz napig szünetelt a gyártás. A Renault-csoport (a Renault mellett a Dacia és a Samsung tulajdonosa és a Nissan kisebbségi részese is) - amelynek a francia állam 15 százalékos részvényese - összesen 80 ezer embert foglalkozat Európában. A vezetőség ősszel jelentette be, hogy 6 ezer munkahelyet számol fel, ebből 4900-at Franciaországban. Hétfő óta Európa legnagyobb autóipari csoportjánál, a Volkswagennél is sokkal többen dolgoznak rövidített munkaidőben: 60 ezren a Németországban foglalkoztatott 92 ezer főből.
QP | Quality Placement