Az idei első negyedévben tovább folytatódott az árak csökkenése a lapos képernyős tévék piacán: az LCD-tévéké 22, a plazmatévéké pedig 33 százalékkal volt alacsonyabb, mint az előző év azonos időszakában – állítja a Dispalysearch internetes portál elemzésében. Az értékesítés az Egyesült Államokban nőtt a legnagyobb tempóban, 9 százalékkal. Eközben a hagyományos katódsugár-képcsöves televíziók eladása 40 százalékkal csökkent. A LCD-piacot a Samsung vezeti az eladott darabszámot tekintve. A dél-koreai cég egy év alatt 37 százalékkal növelte értékesítését és pillanatnyilag 12 százalékos világpiaci részesedéssel bír. A bevételeket szempontjából szintén ez a társaság áll az élen: itt 34 százalékos növekedést könyvelt el és 16 százalékos piaci részesedése van. A plazmatévépiacot fölényesen vezeti a japán Panasonic, amelynek 29 százalékos piaci részesedése van az eladott készülékek darabszámát tekintve. A cég első Kínában, Észak-Amerikában, illetve Kelet- és Nyugat-Európában is. Ugyanakkor a plazmatévégyártókra egy idő óta rossz napok járnak, ugyanis a LCD-k elkezdték meghódítani a piacukat. Az idei első negyedév volt az első három hónapos időszak, amikor az egyméteres képátlójú készülékek piacán ezek részesedése meghaladta a plazmatévékét – 50,2 százalékos részesedést értek el. Egy év alatt 17 százalékkal nőtt az ilyen nagyságú LCD-k értékesítése. A plazmák a 125–135 centiméteres képátlójú készülékek piacán domborítottak jól, itt 55-ról 59 százalékra emelkedett piaci részesedésük egy év alatt.
QP | Quality Placement