A PSA Peugeot Citroen működési vesztesége 353 millió euró volt. A Morgan Stanley elemzője, Adam Jones, 145 millió eurós veszteséget jósolt a közlés előtt. 

A nettó veszteség 199 millió euróra csökkent a tavalyelőtti második féléves 1,08 milliárd eurós után, a Bloomberg elemzői konszenzusa 194 millió euró volt.

A tavalyi egész éves nettó veszteség 1,16 milliárd euróra nőtt a 2008-as 363 millió eurós mínusz után. Az egész éves árbevétel pedig 11 százalékkal 48,4 milliárd euróra csökkent.

Stuart Pearson, a Credit Suisse elemzője szerint az eredmények kiábrándítóak: annak ellenére veszteséges a vállalat, hogy a második félévben 92 százalékban kihasznált kapacitással működtek a gyárak. Tovább rontja a helyzetet, hogy az autógyártó menedzsmentje nem jelez egyértemű stratégiát a piacok felé.

A Peugeot vezérigazgatója, Philippe Varin szerint a kormányzati ösztönzők kivonása miatt 2010-ben 9 százalékkal szűkülni fog az autópiac, ennek ellenére újra nyereségre számítanak 2010 első felében.

A francia autógyártó a piaci részesedését a 2008-as 12,6 százalékról tavaly 12,9 százalékra tudta növelni Európában.