Bár a brazil és francia hatóságok még nem tették közzé a részletes utaslistát, az várhatóan európai és brazil blue-chip társaságok listájaként is olvasható lesz a lap szerint, mivel ezeknek a cégeknek a vezető beosztású munkatársai rendszeresen megtöltötték a transzatlanti járat business- és elsőosztályú szekcióit. Az utasok életrajzai így Brazíliának a globális üzleti életben betöltött egyre fontosabb szerepének tragikus testamentumaként is szolgálhatnak.

Eddig is több cég, így a francia Michelin gumigyár is megerősítette, hogy vezetőik az Airbus A330-200 fedélzetén tartózkodtak. A német ThyssenKrupp acélipari társaság is bejelentette, hogy Erich Heine, a brazil egység elnöke a gépen volt. A brazil Vale, a világ legnagyobb acélércgyártója egyik felsővezetőjét veszíthette el a balesetben, ahogyan a norvég StatoilHydro két brazil és egy norvég alkalmazottja is becsekkolt a szerencsétlenül járt gépre. A Napi úgy tudja, a Coca-Cola egyik topmenedzsere, a kanadai Brad Clemes is az áldozatok között van.

A hatóságok közlése szerint az utasok zöme brazil és francia volt, de sok német és több kínai állampolgár is a repülőn utazott - Kína egyébként márciusban vette át az USA-tól az első helyet Brazília legnagyobb kereskedelmi partnerei között. Két amerikai is a fedélzeten volt, de egyelőre róluk sem lehet többet tudni - írta az Associated Press.

Az üzleti élet képviselőin kívül a brazil elitnek még egy nagy áldozata lehet: a 25 éves Pedro Luiz de Orléans e Braganca, aki szintén Európába tartott, II. Dom Pedro, Brazília 19. század végi portugál királyának és uralkodójának rokona volt, és a jelenlegi riói városi kormányzatban töltött be vezetői szerepet.

A turisták által régóta közkedvelt Brazília az utóbbi időben az európai, ázsiai és amerikai cégvezetők számára is csábító célállomássá vált, miután az exportvezérelt gazdaságú ország hatalmas befektetési lehetőségeket ígér, a brazil középosztály vásárlóereje pedig egyre nő. Brazília emellett nagyszabású infrastruktúra-fejlesztési projekteket jelentett be, amivel kiérdemelte a globális visszaeséssel küzdő építőipari és szolgáltatói társaságok érdeklődését is.