Mióta a Starbucks 1999-ben megnyitotta első pekingi kávézóját, rohamosan nő a kávéfogyasztás Kínában. A lánc azóta több ezer boltot nyitott országszerte, és az amerikai stílusú kávékészítmények népszerűsége azóta is töretlen.

Valószínűleg hasonló potenciált láthat a kínai piacban az olasz kávékultúra egyik legnagyobb neve, a Lavazza is. Az olasz családi tulajdonban lévő vállalat ugyanis 2025-te már ezer üzlet nyitását tervezi Kínában, azok után, hogy tavaly megnyitotta első kávézóját Sanghajban.

A Lavazzának az óriási piac ellenére nem lesz egyszerű dolga, ugyanis a cég elsősorban a jó minőségű kávébabjairól híres, ellenben a Starbucks-szal, amely a kávé mellé amerikai életérzést és számos kelléket -például bögréket, elviteles poharakat- is nagy sikerrel árusít. A Starbucksnak például több mint 10 év kellett ahhoz, hogy Kínában ezer kávézót nyithassanak. Idén már több mint 5 ezer boltjuk van országszerte és globálisan további 6 ezer nyitását tervezik.

A Lavazzának egy fontos ütőkártyája azonban biztosan van: tavaly közös vállalatot alapítottak a Yum China Holdings helyi üzemeltetőjével, amely Kínában kizárólagos joggal rendelkezik az olyan népszerű éttermi márkák kávéellátásához, mint a KFC vagy a Pizza Hut. A Lavazza tehát rácsatlakozhat a Yum ellátási és logisztikai infrastruktúrájára, ráadásul közösen 200 millió dollárt invesztálnak a növekedésük finanszírozására.

Az iparágat jól ismerő szakértők szerint Kína a következő 5 évben a tradicionális teafogyasztást hátrahagyva, erős kávéfogyasztó társadalommá válhat, ugyanis az amerikai kávépiacot is jóval meghaladja a kínai kávépiac bővülése - írja a Bloomberg.

Az Euromonitor International szerint a kínai kávés és teás szaküzletek száma már eléri a 21 ezret, forgalmuk 2010-ben még 551 millió, míg 2020-ban már 7,7 milliárd dollárt is átlépte.