A Toyota 17 százalékkal növelte eladásait az Egyesült Államokban januárban, amiben igen nagy szerepe volt annak, hogy tavaly ilyenkor a visszahívási botrányok miatt fel kellett függesztenie számos típusa értékesítését - jelentette a Bloomberg. Az Autodata adatai szerint a japán nagyvállalat közel 116 ezer autót adott el, annak is köszönhetően, hogy jelentős kedvezményekkel igyekszik felpörgetni értékesítését. A Toyota idén vissza akarja szerezni az USA-ban elvesztett pozícióit, februárban és márciusban fel akarja gyorsítani eladásait. Az amerikai piacon összesen közel 820 ezer autó talált gazdára az év első hónapjában, az annualizált eladások 12,6 millióra nőttek a szezonálisan kiigazított adatok szerint. Ezek az elmúlt 17 hónap legjobb értékesítései adatai az Egyesült Államokban. A Honda 13, a Nissan 15, a koreai Hyundai 22 százalékkal pörgette fel eladásait. A modellek versenyében az utóbbi cég Elantra és a Ford Focus típusa népszerűbb volt az elmúlt hónapban a vevők körében, mint a Toyota Corolla, amely egyébként az ott kisautónak számító szegmens vezető autója. A Camryt, az USA legkedveltebb autótípusát 1000 dolláros kedvezménnyel kínálják azoknak a vevőknek, akik régi Camryjukat cserélik újra.