A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

Gyors ütemben zajlik a Daimler kecskeméti beruházása, az első eladásra szánt személyautók 2012 elején hagyhatják el a gépsorokat. A gyártó hosszú távon magyar munkatársakra bízná a gyár üzemeltetését és irányítását.

A cég magyarországi jelenlétének előnye az ország gazdasága számára, hogy magyar vállalkozások nyerték el az építési munkálatok több mint 75 százalékát - mondta Frank Klein, a gyárépítési projekt vezetője, leendő gyárigazgató. Emellett a gépkocsigyártási alapanyagok majdani beszállítására már 17 magyar gyártó pályázott sikerrel és jutott megbízásokhoz.

Klein szerint a magyar vállalkozások a sorozatgyártással 2012-ben induló gyár üzemeltetésében is kiemelt szerepet kaphatnak. Ezt a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary (MBMH) Kft. ügyvezető igazgatója azzal is megerősítette, hogy a Daimler a jövőben magyar vezetőknek adná át a gyár irányítását. Addig is mintegy háromszáz, az autógyártó rastatti üzemében nagy tapasztalatot szerzett szakember vesz részt az üzemeltetésben.

A kecskeméti üzemben tartósan mintegy 2,5 ezer új munkahellyel számolnak; eddig 260 dolgozót vettek fel, akik a karbantartásért és üzemeltetésért felelős "törzsgárda" tagjai lesznek. A kft. az év végéig hétszázra növeli a létszámot.

Várhatóan szeptemberben kezdődik a gépsorok felállítása, az év végéig pedig valamennyi építményen kialakítják az épületburkolatot. Az úgynevezett beállító üzemmód pontosan egy év múlva, 2011 májusában indul a gyárban, a tesztüzem kezdetét pedig jövő szeptemberre tervezik.

A kecskeméti gyár a cégcsoport rastatti gyárával, a kompakt szegmensek kompetencia-központjával egy termelési hálózatban dolgozik majd. Magyarországon készül 2012-től a mai A és B osztály utódgenerációjának összesen négy modelljéből kettő. (A Daimler a kecskeméti kapacitásbővítő beruházását már korábban is azzal indokolta, hogy minden eddiginél átfogóbb termékoffenzívát tervez ebben a szegmensben.)

A gyártósorról 2012 februárjában gördül le az első magyar gyártású Mercedes, amelyet a második modell 2012 végén követ. Az MBMH tervei szerint a gyár 2013-ban már teljes kapacitással üzemel, azaz évente 100 ezer autó készül Kecskeméten.