A lépést alapvetően a költségcsökkentés indokolta. A Sony-nak már nem érte meg, hogy tovább sanyargassa beszállítóit, ezért a tevékenység kiszervezése mellett döntött, azonban tíz százalékot a jövőben is megtart.
Préda István, a cégeladásokat szervező MB Partners vezetője szerint a nyomott áron eladott cégeknél gyakori, hogy az eladó megtart egy kisebbségi üzletrészt, hogy továbbra is belelásson a könyvekbe. Ráadásul, ez, a szakmában - butaság elleni biztosításnak - nevezett technika arra is jó, hogy ha a portéka később szárnyalni kezd, az eladó részesedjen a jövőbeni potenciálban, és kevésbé fájjon neki, hogy rossz döntést hozott.
Korábban úgy tűnt, hogy a kisméretű LCD-k gyártásában még lát fantáziát a Sony, most azonban inkább veszteséggel eladja 2005-ben a Seiko Epso-tól vett yasui gyárát is a Kyocerának.