Ha az olajár kevesebb, mint 70 dollár, gondjaink lesznek - fogalmazott a Renault-vezér a frankfurti autókiállításon az elektromos autó jövője kapcsán, a Bloomberg beszámolója szerint. Hozzátette: ha viszont 200 dollárba kerül, a képlet igen egyszerű, ha magasabb, még egyszerűbb.

A Bloomberg által megkérdezett elemzők arra számítanak, hogy a jelenleg 71 dollár alatt tanyázó olajár jövőre 75-re hízhat (a várakozások 40-110 dollár között szóródnak), 2013-ig pedig 80-92 dollár között ingadozhat.

A franciák az olcsóbb hibrid hajtás helyett a tisztán elektromos üzemre voksolnak: a Frankfurtban bemutatott Fluence modell lehet a világ első, tömegpiaci villanyautója, ha beválik a Better Place-szel kötött szerződés. A Renault a kiállításon négy elektromos autó prototípusát mutatta be.

Az elektromos autók jövője befektetői szempontból igen veszélyes, ám ha az olajárak újra elszállnak, igen jövedelmező lehet - véli az angliai Automotive Industry Data ügyvezetője.

A Renault és japán leánya a Nissan a most közölt tervek szerint 2016-ig 100 ezer elektromos autót adna el Izraelben és Dániában, vagyis abban a két országban, amely elsőként választotta ki a francia gyártó amerikai partnerét, a Better Place-t, hogy országos akkutöltő és -csere hálózatot építtessen ki. Ezeken a villanykutakon annyi idő alatt lehet majd a tervek szerint kicserélni a lemerült akkumulátorokat teljesen feltöltöttekre, amennyi ideig manapság egy hagyományos tankolás tart. A cserével hidalnák át azt a problémát, hogy egy nyolcórás töltési periódus után mindössze 160 kilométert lehet megtenni az autóval.

A tervek szerint az akkukat nem az autó részeként értékesítenék, hanem kölcsönöznék, ami versenyképesebbé tehetné a villanyautók egyelőre csillagászati árát.

Ghosn a Renault terveinek megvalósításához állami támogatást is vár, mégpedig az infrastrukturális beruházások és az autóeladások segítését, az olajár függvényében. Párizs azt ígéri, hogy minden egyes eladott villanyautó árába ötezer euróval száll be.

A Renault-Nissan-vezér szerint 2020-ig a teljes globális újautó-piac 10 százalékát adják majd az elektromos kocsik, miközben a VW mindössze 1,5-2, a londoni IHS Global Insight pedig 0,6 százalékos tortaszeletet jósol. Ghosn mindenesetre hozzátette: ha csak 5 százalék lesz az arány, a cégnek már az is jó.