Becslések szerint az Embraer 195 és Fokker 100 gépekből álló kisgépes flottát üzemeltető és számos európai fővárosba repülő vállalat több mint 150 millió euró adósságot halmozott fel, amely tovább nőtt a nyári turisztikai szezon összeomlásával, amelyet a koronavírus-járvány okozott - írja a hírügynökség a Montenegro Airlines csődközeli helyzetéről.

A 25 évvel ezelőtt alakult légitársaság elnézést kért utasaitól az összes járat hirtelen törlése miatt, és megköszönte az eddigi bizalmat, a közös utazás eddigi éveit.

QP | Quality Placement

Montenegró új konzervatív kormánya, amely a múlt hónapban vette át az ország vezetését, kijelentette, hogy a vállalat a cégvezetés számos mulasztása miatt került jelenlegi szorult helyzetébe. Példaként erre azt említették, hogy a több mint 350 alkalmazott havi bérét utoljára szeptemberben fizették ki.

A kormány jelezte, azonnal leállítja a veszteségek finanszírozását, hozzátéve, hogy a légitársaság adóssága akkora, hogy felmerült a repülőgépek zár alá vételének lehetősége is a külföldi repülőtereken. De a kormány hozzátette, hogy a következő hónapokban "teljesen új" légitársaságot tervez alapítani.

Hasonló körülmények között szállt sírba a Malév is 2012-ben, akkor a magyar kormány is azt ígérte, hogy megfontolja egy új légitársaság megalapítását, de ez végül soha nem történt meg.