A brit Aviva cégcsoport profitvárakozásai 2009-re pozitívak a költségek folyamatos racionalizálásának és a hatékonyságot növelő stratégiájának köszönhetően.

Piaci tőkeértéke alapján a legnagyobb európai élet- és nyugdíjbiztosító az idei első kilenc hónapban 24 milliárd font értékben értékesített élet- és nyugdíjbiztosítási termékeket - áll a cégnek az MTI-hez eljuttatott közleményében. Ez némiképp elmarad a tavalyi év azonos időszakának értékétől.

Az európai piacon az Aviva élet- és nyugdíjbiztosításból származó árbevétele csaknem azonos mértékű volt a tavalyival: az idei első kilenc hónapban 9,77 millió fontot tett ki, míg tavaly ugyanebben az időszakban 9,8 milliót.

A magyarországi leányvállalat, az Aviva Életbiztosító harmadik negyedéves adatai szerint csaknem 18 milliárdos díjbevételt ért el, ezzel az életbiztosítási piac hatodik legnagyobb szereplője 6,4 százalékos részesedéssel.