Az új részvénykiadás mérete 10-20 milliárd dollár között lesz, mindenképpen az egyik legnagyobb az amerikai gazdaságtörténetben.

A kibocsátás után az amerikai kormány megkezdheti részesedése leépítését a GM-ben.

Tavaly óta az amerikai pénzügyminisztérium birtokolja a GM törzsrészvényeinek 61 százalékát. Ez része volt az állami segítségnek, miután a GM tavaly csődvédelmet kért.

A csoport azóta kiemelkedett a csődvédelemből, és a részvénykiadás fontos lépés a kormánytámogatás befejezése felé. A kormányzati részesedés miatt a GM piaci megítélése továbbra is gyenge.

A kibocsátás szervezőit a GM választja ki, de a pénzügyminisztériumnak vétójoga van, és a szervezők díját is a minisztérium állapítja meg.

Az amerikai kormány tavaly 50 milliárd dollárral támogatta a GM-et. Ebből a csoport már visszafizetett 6,7 milliárd dollár kölcsönt, a többi a kormány részesedése a vállalatban. Ezt a részesedést kezdheti meg értékesíteni az amerikai kormány, miután a GM végrehajtja az elsődleges részvénykibocsátást.

A GM az első negyedévben 865 millió dolláros adózott eredményt ért el, kellemesen meglepve a Wall Streetet, és egész évre sem tart lehetetlennek profitot, az elsőt 2004 óta, mióta megkezdődött a veszteségsorozata.

Franciaországban is indul a törlesztés

A francia Renault és a PSA Peugeot Citroen még idén elkezdi törleszteni a válságkezelésre kapott állami kölcsönt.

Az egyik francia rádiónak nyilatkozva a Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn vasárnap azt mondta, hogy a Renault várhatóan 500 millió eurót törleszt az év végéig. Mint mondta, a PSA Peugeot Citroen is elkezdi a törlesztést, de arra nem becsült összeget.

A francia kormány tavaly egyenként 3 milliárd eurós, alacsony kamatú hitelt adott a két cégcsoportnak a gazdasági válság következményeinek enyhítésére.