Az ott dolgozó szakemberek más bázisokon kaphatnak munkát, a foglalással rendelkező utasoknak visszafizetik a jegyek árát. A zárás napja március 31 - olvasható a portálon.

Az ott állomásoztatott öt repülőgépet olyan helyszínekre irányítják át, amelyek “árcsökkentéssel reagáltak a járvány okozta forgalomkiesésre” - írja a cég, utalva arra a vitára, amely régóta húzódik a légitársaságok és a repülőterek között.

Ennek gyökere az, hogy a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségekre sok repülőtér drágítással reagált, erre viszont a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) úgy válaszolt, hogy nem helyes ha a közpénzből megmentett légicégektől akarják a reptérüzemeltetők beszedni a kiesett bevételüket. A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) viszont úgy látja, nincs más megoldás.

A Ryanair is úgy fogalmazott, hogy túl drágának találja a frankfurti díjakat, miközben sok más reptér inkább kedvezményekkel csábítja a gépeket, ők emeltek.

A fapadost emellett régóta zavarja a Lufthansa-csoport állami támogatása, amelyet nem mellesleg a cég visszafizetett.

Wizz Air 2020 második negyedévében távozott a frankfurti fő repülőtérről, szintén a magas kiszolgálási díjakra hivatkozva.

A frankfurti repülőtér még a járvány előtt kezdett nagyobb figyelmet fordítani a fapadosokra, miután a hagyományos légicégek növekedési potenciálja már nem elégítette ki az igényeket. El is kezdték tervezni a fapados mólót, amelyet 2021-ben kellett volna átadni, de a járvány miatt csak 2026-ra készülhet el.