A veszteséges Opel tulajdonosa, az amerikai General Motors (GM) és az ugyancsak súlyos problémákkal küzdő PSA Peugeot-Citroen együttműködése ugyan bizonyos mértékű koncentrációhoz vezet, de piaci túlerőt nem okoz, ezért nincs akadálya a közös tervek végrehajtásának - közölte a bonni hatóság.
A GM és a PSA által februárban kötött megállapodással az amerikai cég 7 százalékos tulajdonrésszel a francia cég második legjelentősebb részvényesévé vált, miután egymilliárd euróval megemelte az autógyár alaptőkéjét. Az együttműködést mindenekelőtt a több tízezer alkatrész és elem beszerzésére terjesztik ki, és közös platformra, padlólemezre és futóműre fejlesztenek modelleket. Az első ilyen kocsik 2016-ban jelennek meg. Az együttműködés célja a költségcsökkentés.
A marketinget és az értékesítést nem vonják össze, ágazati szakértők szerint azonban hamarosan erre is sor kerülhet, és az is előfordulhat, hogy a két gyártó a teljes egyesüléssel próbálja meg túlélni a válságot.
Becslések szerint az Opel az idei első félévben minden egyes eladott kocsi után 940 euró veszteséget könyvelhetett el, a PSA pedig értékesített gyártmányonként 790 euró veszteséget termelt.
Az Opel és a PSA egyaránt az európai piac gyengeségétől szenved. Az értékesítés folyamatosan esik, miközben egyre nagyobb a kihasználatlan gyártókapacitás és a veszteség. A francia cégnek a héten 7 milliárd euró állami támogatást kellett kérnie finanszírozási helyzete stabilizálásához.
Legolvasottabb

Adategyeztetés: szüneteltethetik a nyugdíját annak, aki ezt elmulasztja

Így lehet kijátszani az új benzinárszabályt

Új autómárka jelent meg Magyarországon, 20 kereskedés nyílik

Konfliktusoktól, brutalitástól tartanak a kis benzinkutasok
Soros György megtalálta Vlagyimir Putyin gyenge pontját?

Mennyit kellene fizetnie a Lidlnek, Sparnak, Aldinak és a többieknek?
Változik a tankolás a Mol-kutakon

Jöhet 380 vagy 450 forintos euró is
