A Toyota közleménye szerint a visszahívás számos modellt érint, ezek között található az USA-ban forgalmazott Lexus IS és GS, valamint az európai piacokon lévő Avensis szedán és kombi típusok.

A mostani, hat éve a legnagyobb mértékű visszahívás azonban elsősorban Japánban forgalmazott furgonokra vonatkozik, több mint egy tucatnyi modellt érint a szigetországban.

A Reuters által megkérdezett elemzők szerint ezzel újabb pofont kapott a világ legnagyobb autógyártója, amely a tavalyi, számos halálos balesettel összefüggésbe hozott gázpedál-problémák után csak nehezen tudja meggyőzni a befektetőket minőségellenőrzési rendszerének helyességéről.

Legutóbb tavaly októberben hívtak vissza 1,66 millió autót, elsősorban az észak-amerikai piacon. 2009 vége óta már 16 millió autót hívott vissza a japán autógyártó.

A vállalat részvényárfolyama a bejelentést követően zuhanásba kezdett, a tokiói tőzsdén végül 1,88 százalékos csökkenéssel zárt.