A japán Panasonic Corp. nettó nyeresége 24 százalékkal, 40 milliárd jenre (491 millió dollár) nőtt ugyan a vállalat üzleti évének decemberben végződött harmadik negyedében az egy évvel korábbihoz képest, de ezzel elmaradt a Bloomberg 44,7 milliárdos elemzői konszenzusától. Az üzemi eredmény 95,3 milliárd jen lett, a mi szintén kevesebb a 105,5 milliárdos prognózisnál.

A cégvezetés részben a lapos televíziók árának zuhanásával, részben az exportot megdrágító erős jennel indokolta a várnál gyengébb teljesítményt. A Panasonic - a világ negyedik legnagyobb tévégyártója - 28 százalékkal, 6,38 millió darabra növelte készülékértékesítését. Az audiovizuális divízió nyeresége ennek ellenére egy százalékkal, 39,9 milliárd jenre csökkent.

A Panasonic tulajdonába került Sanyo Electric nettó vesztesége 25 százalékkal, 9,2 milliárd jenre nőtt, mivel zuhan a cég profiljába tartozó akkumulátorok és a kamerák ára. A Reutersnek nyilatkozó elemzők szerint a Panasonicnak bizonyítania kell, hogy képes egyesíteni a két céget, és kihasználni az a Sanyo eltérő profiljában rejlő lehetőségeket. Utóbbi vállalat a napelemrendszerek és az akkumulátorok terén erős.

A Panasonic háztartási gépeket gyártó ágazata négy százalékkal, 32,8 milliárd jenre növelte nyereségét, a világítótestek előállításával foglalkozó divízió profitja 69 százalékkal 11,7 milliárd jenre emelkedett.