A fapados vezére szerint a körülményekre kellett reagálniuk, mivel utána vált világossá, hogy hónapokra leáll a teljes európai légi közlekedés. De ezt nem véglegesnek szánják, vesznek új gépeket és jövő évtől újra fel- vagy visszavesznek munkatársakat.

A jelenlegi kisebb kereslet miatt csökkentik a kapacitásaikat, ugyanazokat az útvonalakat egyes helyeken ritkábban repülik. Így új bázisokra tudják átcsoportosítani a jelenlegi erőforrásaikat is. Emellett újratárgyalják a repterekkel meglévő megállapodásokat, mivel nagyon kevés légitársaság tud további kapacitásokat biztosítani.

Új típusú megbízásokat, mint az egészségügyi felszerelések szállítása vagy a különböző állampolgárok állami hazaszállítása is vállaltak. Magyarországra 120 egészségügyi eszközöket szállító járatuk volt a menetrend szerinti járatok mellett - mondta Váradi József vezérigazgató a portálnak.

A járvány alatt gépek töltöttsége 65-70 százalék volt "papíron", ám nagyon sok utas nem jelent meg a beszállásnál.  Áprilisban az utasok 70-80 százaléka tett így, mostanában ez az arány 30 százalék körüli. A Wizz Air mostanában a normál heti bevételek 40 százalékát éri el, ez ezelőtt hat héttel még csak öt százalék volt.

Váradi szerint a piaci konszolidáció szempontjából a következő fél-egy év lesz igazán érdekes. A most kimentett légitársaságok rákényszerülnek arra, hogy 25-30 százalékkal csökkentsék a kapacitásaikat, emiatt is komoly átrendeződés várható.

A járványhelyzetben az utasok biztonsága kapcsán viszont "nincs új a nap alatt". A Wizz Air is az európai szabályozó az EASA iránymutatását követi, főleg a maszkviselés és a sűrű fertőtlenítés áll a középpontban, valamint lehetőség szerint mindenki tartson távolságot a többiektől. Kötelező szabályozás nincs érvényben.