A német autóklub elutasítja a külföldiek megsarcolását

A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendő jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése - írta csütörtökön a Die Welt az online kiadásában.
MTI-Eco, 2013. december 26. csütörtök, 21:52
Fotó: Napi.hu

Az ADAC minden lehetséges eszközzel fellép az autópályadíj ellen - mondta Peter Meyer, a szervezet elnöke a Die Weltnek. Az autópályadíj bevezetése "közlekedéspolitikailag értelmetlen lépés, és plusz bevételt sem eredményez" - tette hozzá. A külföldi autósokat terhelő sztrádahasználati díj bevezetése a bajor CSU nyomására került a koalíciós szerződésbe. A bajor konzervatívok arra hivatkoznak, hogy a német autósoknak Európában szinte mindenütt fizetniük kell az autópályák használatáért, a külföldiek viszont ingyen autózhatnak a német sztrádákon, ami szerintük tarthatatlan állapot.

A CSU-s közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt elképzelése szerint a matricás rendszert vezetik be, és az évi 100 euró körüli díjat 2015-től kell majd megfizetni. A pénzt minden autóstól beszedik, de a németeknek visszafizetik. Az adminisztrációs költségek levonása után így egyetlen euró plusz forrás sem maradna a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, "sőt, (a tervezett megoldás) veszteséges lenne" - mondta Peter Meyer.

Az ADAC elutasítja az autósok terheinek mindenfajta növelését. A német autótulajdonosok már így is évente 53 milliárd eurót fizetnek be az államkasszába, de ebből csak 19 milliárdot fordítanak az úthálózat fejlesztésére. A politikának inkább ezen kellene változtatnia, ha pedig mégis elkerülhetetlen a terhek növelése, akkor inkább az üzemanyag jövedéki adóját emeljék, mert az legalább igazságos megoldás, hiszen "aki többet autózik, az többet is fizet" - mondta az ADAC elnöke.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ABCY, 2013.12.27 00:43

@RealMan: Minden országban tömik a zsebüket a politikusok,én is tudom,de
itt magyarországon már minden tekintetben átestek a ló tuloldalára.

Ön azt írja idézem:" Aki keveset jár a pályán,az ha fizetős lesz a dolog
rámegy a főközlekedési útra,azaz a városokat,és községet,településeket,
fogja iránynak venni.Megnő a forgalom,és ezzel a kőrnyezetszennyezés,a
lokális levegőszennyezés."

Ez logikusan következik,de nem biztos hogy igaz is lesz legalábbis
hosszútávra nem.Megmondom miért nem:mert ha a megnövekedett forgalom
miatt az autósok többsége késve érkezik meg A-ból B-be,akkor hosszútávon
visszakényszerülnek az autópályákra.Nem éri meg nekik mellékvonalakon közlekedni.Lehet hogy a kezdeti időszakban amig meg nem tapasztalják ezen
tényeket addig lesz megnövekedett kőrnyezetszennyezés,de hosszútávon szerintem nem.

Mi olaszországban egy időben megpróbáltuk kikerűlni a fizetős kapukat,amiknek a dijai elég magasak mind a mai napig,úgy hogy
főutvonalakon kőzlekedtünk.De nem érte meg.Késve érkeztünk meg a
célállomásra,arról nem is beszélve hogy a megnövekedett forgalom
miatt többszörösére növekedett egyenes arányosságban a balesetek
száma is,ami sok esetben félnapos torlaszokat,lezárásokat vont maga után.

De ha az osztrák modellt alkalmazzák akkor valószinű hogy lesznek 10 napos,vagy 2 hónapos matricák is,amik mindenki számára elfogadhatók
lesznek.Ez még nincs kiforrva.

Én úgy gondolom hogy illik hozzájárúlni a német autópályák fenntartási kőltségeihez,függetlenűl attól hogy mennyit fognak visszaforditani a az újonnan befolyt összegekből.

Nem várhatjuk el,hogy ingyen közlekedjen rajta mindenki.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2013.12.26 23:21

@RealMan: "avul, romlik a német úthálózat."
Van benne valami, több helyről hallom,hogy a pálya egyre "bakogósabb" szarabb, légrugós fülkében is érezni,Ausztriában detto.
Nem is csodálom, hogy nem örülnek ennek.Ha annak a forgalomnak kis része is rászabadul az alárendelt utakra...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2013.12.26 23:07

@ABCY:
Aki keveset jár a pályán, az ha fizetős lesz a dolog, rámegy a főközlekedési útra, azaz a városokat és községet, telepőléseket fogja iránynak venni. Megnő a forgalom és ezzel a környezetszennyezés, a lokális levegőszennyezés.

Amikor a pénz beszél és a kutya ugat, akkor az ember meg meghal. Ez ennyire egyszerű.

Látjuk, az 53 mrd euróból csak 19 mrd megy vissza a közlekedés fejlesztésére. Ezért avul, romlik a német úthálózat.

A német politikusok sem különbek a magyaroknál.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ABCY, 2013.12.26 22:31

Az évi 100 eurós összeg minden szempontból korrekt,és kikalkulálható.Akinek ez sok,az útnak se indúljon.

Azért az nem várható el,hogy a külfőldiek ingyen használják az autópályájukat.

Azon viszont már lehet vitatkozni,hogy a német autósoknak miért fizetik vissza ezen díjat,mikor ők használják a legtöbbet az autópályát.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html