A sanghaji lett a világ leghosszabb metróhálózata

Két új vonal vasárnapi megnyitásával a sanghaji lett a világ a világ leghosszabb metróhálózata, mely a jövőben is dinamikusan bővül.
MTI, 2013. december 29. vasárnap, 13:15
Fotó: Napi.hu

A kelet-kínai metropolisz földalatti hálózata a délnyugati-északkeleti 12-es és az északnyugat-északkeleti 16-os vonalak átadásával immár összesen 567 kilométer hosszú. Sanghaj ezzel átvette a vezetést a dél-koreai fővárostól, Szöultól, amelynek metrója "csupán" 537 kilométeren szállítja az utasokat.

Az idén mindössze huszadik születésnapját ünneplő sanghaji metró jelenlegi 16 vonalán naponta mintegy hétmilliónyian közlekednek, tavaly egész évben összesen 2,3 milliárdnyi utast szállítottak a szerelvények. A városi kormány az évtized végére hat újabb vonal megnyitását tervezi, a hálózat teljes hossza ezzel 877 kilométerre nő majd. Számos vonal a város közigazgatási határain kívülre is kinyúlik majd, a szomszédos Csiangszu és Csöcsiang tartományokat a hálózatba kötve.

A sanghajinál is nagyratörőbbek a főváros metróbővítési tervei: a jelenleg 460 kilométeres hálózatát Peking az évtized közepére 660 kilométerre növeli majd. A tervek szerint a pekingi metró hossza 2020-ra meghaladhatja az ezer kilométert is, átvéve ezzel Sanghajtól az elsőséget. Harmadik az országon belül a délkelet-kínai Kuangtung tartomány fővárosa, Kuangcsou 236 kilométeres hálózatával, mely 2020-ra a tervek szerint 500 kilométerre növekszik majd. A korábbi tervek szerint a hálózatok hossza 2015-re országos összesítésben háromezer kilométerre nőhet, a következő évtized elején pedig a 6800 kilométert is meghaladhatja majd.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

VoIe, 2013.12.29 17:55

@lauda: Nyuggerkam, ebbe a pofonba nagyon beleszaladtal :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

bethel, 2013.12.29 17:10

@lauda: A 4-es metrót 2007.-ben adták volna át ,HA 1998.-ban OV.nem bünette volna Budapestet.A többletköltségről már ne is beszéljünk.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2013.12.29 16:52

@lauda: Az imádott Messiásod első lépése volt 98-ban a munkát leállítani.
Ha véletlenül ment a dolog, akkor a fideszes álcivil szervezeteken keresztül gátolták a munkát. A metró beruházás amúgy sem érdekli a Gumicsizmás vezéredet, hiszen Felcsúton nem kell, focizni nem lehet benne ergo felesleges. Azért lesz kész a választásokra, hátha a nép megbocsájtja Tarlós elvtárs baromságait, és a metróért cserébe talán oda szavaz. Én nem reménykednék ebben...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

homeros, 2013.12.29 16:51

@lauda: szektás kommancs, 1998-ban a szektás patkányok állították le az építkezést... a budapestiek 2002-ben álltak rajtuk bosszút és űzték el őket... most a budapestiek seggét nyalja az teljes szektás csürhe... meg a nyugdíjasokét...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2013.12.29 16:46

@lauda: Az a vicc az egészben, hogy mindegy, kik tököltek.

Ugyanis ebben a formájában felesleges a négyes metró, nem lesz jobb tőle Budapest közlekedése.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html