Az amerikaiak igen nagy arányban vásároltak takarékos, ám kisméretű hibrideket és kompakt autókat. Az amerikai kormányzati adatok szerint a program részeként leginkább azok a kiskategóriás járművek fogytak, amelyek 27-33 mérföldet (43-53 kilométer) tudnak megtenni egyetlen gallon (3,7854 liter) üzemanyaggal - ez hozzávetőlegesen 7,1-8,8 literes kombinált fogyasztást jelent 100 kilométeren - számol be a CNN Money; az átlag azonban 25,4 mérföld volt gallononként, vagyis 9,3 liter 100 kilométerenként. A becserélt régebbi modellek átlagosan 18 mérföldet tudnak megtenni egyetlen gallon üzemanyaggal, ami valamivel 13 liter fölötti átlagfogyasztást jelent.
Amerikai szempontból ezek már igen takarékos autóknak számítanak, főleg a benzinfalóként emlegetett városi terepjárókhoz és egyéb nagyfogyasztású járművekhez képest. Pedig az amerikai benzinkutakon a benzin gallononként kevesebb mint 2,5 dollárba kerül, vagyis literét 120 forintnak megfelelő összegért mérik.
A legjobban fogyó típus a Ford Focus volt, amit a Toyota Corolla és a Honda Civic követett; a tízes listán egyébként hat japán és négy amerikai modell szerepel, négy autó pedig hibrid hajtással is szerepel.
Közben heves vita bontakozott ki a szenátusban a program kiterjesztését illetően. Egyesek szerint a program feltételei nem elég szigorúak, míg mások szerint a roncsprémiumra fordított minden egyes dollár kidobott pénz az ablakon. A képviselők pénteken megszavazták az eredetileg 1 milliárd dolláros program újabb 2 milliárd dollárral való kiegészítését.
Attól is sokan tartottak, hogy a vásárlók leginkább a nagyobb fogyasztású szabadidőautókat (SUV; sport utility vehicle) veszik majd a támogatás segítségével. Valójában azonban a becserélt autók 83 százaléka volt ilyen jellegű jármű, míg az újonnan beszerzett kocsik 60 százaléka személyautó volt a közlekedési tárca adatai szerint. Az adatok szerint az átlagos becserélt autókhoz képest 61 százalékkal jobb az átlagos megszerzett új autók üzemanyag-hatékonysága.