Drámai bejelentést tett a Mercedes tulajdonosa

Nem csak az Audi, a Mercedes is elbocsátásokra készül. A megszűnő munkahelyek száma tízezres mértékű lesz, a cég világszerte levő valamennyi üzemét érinti.
K. Kiss Gergely, 2019. december 1. vasárnap, 18:50
Fotó: Mercedes

A Mercedes-Benz tulajdonosa, a Daimler bejelentette: világszerte minimum 10 ezer munkahelyet meg kíván szüntetni, hogy felszabadítsa az elektromos autó gyártásához szükséges pénzügyi forrásokat.

A bbc. com hírportálon olvasható cikk szerint a Daimler személyzeti főnöke, Wilfried Porth azt mondta az újságíróknak: a megszűnő munkahelyek száma öt számjegyű tartományban lesz. A bejelentésre néhány nappal azt követően került sor, hogy az Audi közölte: 61 ezer németországi munkahelyéből 9 500-at hasonló okokból megszüntet - idézi a dehír.hu.

A Daimler szerint az autóipari ágazat "történetének legnagyobb átalakulásán" halad keresztül. A CO2 semleges mobilitás irányában történő fejlesztés komoly beruházásokat igényel. A Daimler ezért jelentette be november közepén, hogy programot indít a versenyképesség, az innováció és a beruházási források erősítése érdekében. E program részeként 2022 végéig a vállalat személyi jellegű költségeit körülbelül 1,4 milliárd euróval (több, mint 470 milliárd forinttal) tervezzük visszafogni és, további lépések mellett, a vezetői pozíciók számát világszerte 10 százalékkal csökkentik.

Az elektromos autógyártásra átállás költségei és az eladások csökkenése miatt az autóiparban ebben az évben már 50 ezer munkahely megszüntetését jelentették be eddig - írja a Financial Times. A Mercedes még júniusban jelentette be, hogy az autóeladások tervezettnél alacsonyabb szintje miatt egyelőre elhalasztja a kecskeméti gyár bővítését.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

snel, 2019.12.02 16:28

@Darabont1453: Kedves gesztus ez a szamaritánus magatartás, miszerint a teljes megvilágosodásból a többieknek öröm juttatni (természetesen empatikus narrációba csomagolva), aminek fő mondandója, hogy a CO2-től azonnal sikerült egy asszociációs iven eljutni a "kipcsak vajdáig". Tehát: a szellem szabad, nem kell aggódni, hogy esetleg az ilyen és hasonló kommentek híján elsorvad a hazai intellektus, igaz, az eredeti poszthoz érdemi köze nincs. A német prémium gyártók pedig majd alaposan végiggondolják az itt olvasható jótanácsokat és helyzetértékelések, majd néhány ezer fővel kevesebben, de tesznek még néhány évtizedig kísérleteket a részvényesek profitjának további növelésére, persze verbálisan mélyen egyetértve és támogatva az egybites zöldek és enciklopédikus műveltségű szájkarate bajnokok aktuális mainstream kigyilatkoztatásait.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

BattMan, 2019.12.02 13:25

Korábban már említettem - Detroit 2 lesz a magyar autógyárakból és a városokból, ahova települtek. Sőt, ennél még rosszabb lehet a helyzet, mert az orbáni sötétség oly alapos munkát végzett, hogy ez a válság minden alsóbb szinten is pusztítani fog. A német autógyártók csont hülyék, ezt mindenki tudja. Merkel támogatta őket a végtelenségig, de már nem megy tovább! És ez így van jól. Nem voltam Tesla-fan, de Musk amilyen félkegyelmű, pont olyan pusztítást fog hozni a világ autógyártására. És ez is nagyon jól van. A Mercedes túlfavorizált gépezet. Az a rengeteg alkatrész, amit tartalmaz, haszontalan és értéktelen kacattá vált, bajt hozott rájuk, mert nem ismerték fel időben a változás szelét, honnan fúj...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darabont1453, 2019.12.02 13:00

@na4: " Ezeknek elment az esze. A CO2 nem egy ártalmas gáz. Az élet alapja. Ha nincs CO2, a növények miből csináljanak oxigént, amit belélegzünk. Amikor lélegzünk, CO2-t bocsátunk ki. A fotoszintézist már az általános iskolában tanítják. CO2 jelenlétében a növények jobban fejlődnek, és kevesebb vizet fogyasztanak. Nemhogy kártékony, hanem még hasznos is. Az egész a zöld fasiszta maffia, az eco terroristák és bűnözők műve, és a segg buta, semmihez nem értő politikusoké akik melléjük álltak. Meg kell állítani ezt a csürhét! "

Hát apám nem semmi sötétség honol a te fejedben.....XXDDDD
Nem csoda, hogy ezzel a 3 agysejteddel, amelyek szökő évente kapcsolódnak össze a fejedben csak fidesz közmunkás trollságig jutottál.....XDDDD

Csakhogy tanulj valamit Ó Sötétség Királya: A CO2 csak egy bizonyos koncentrációig segíti a növények fejlődését, egy bizonyos mennyiség fölött már gátolja. És a legfontosabb, hogy a CO2 üvegházhatású gáz, vagyis globális felmelegedést okoz.
Ráadásul a felmelegedés előbb-utóbb a tengerek mélyén fagyott állapotban lévő metánhidrát felaszabadulását is okozza és a Szibériában a talajban lévő fagyott metánt is felszabadítja, aminek az üvegházhatása sokkal nagyobb mint a CO2-nek.

A globális felmelegedés miatt sokkal többen indulhatnak el más élőhelyet keresni az aszály, az elviselhetetlen hőség és a tengerszint emelkedése miatt, ami előbb-utóbb háborúkhoz vezet, amit a kipcsak vajdád szánalmas kis nyúlkerítése aligha fog megállítani....

Na ma tényleg tanultál valamit, ami a kisegítő iskolád tananyagában nem szerepelt, az más kérdés, hogy értelmezni tudod-e azt amit mondtam...Kicsit bonyolultabb, mint a Szentháromságotok: Soros-migráncs-Brüsszel...XDDDDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

csel, 2019.12.02 12:21

Egy ÁTLAG (!) hagyományos autó kb. 32e alkatrészből áll. Egy tisztán villamos 6e alkatrészből. Ennyi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

acdc, 2019.12.02 11:43

@na4: Mert ennyi agyhalott, semmihez nem értő idióta állkörnyezetvédő sehol a világon nincs, mint Európában.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html