Bár a jövő évre jósolt online hirdetési növekedés meg sem közelíti a 2008-as húsz százalékos bővülést, a prognózis szerinti jövő évi 6,5 százalékos növekedés a piac helyrebillenését vetítheti előre – írja a Kreatív Online az Interactive Advertising Bureau Europe (IAB) és a Screen Digest kutatócég AdEx 2008-as jelentéséhez csatolt előrejelzése alapján.
A 19 IAB-tagország adatai alapján arra a következtetésre jutottak, hogy az online hirdetési piac 2010-ben juthat újra levegőhöz, illetve indulhat el újra az organikus növekedés útján.

Ez év végéig a keresőmarketing 8 százalékos növekedésével számol a szervezet, amely így 46 százalékot hasít majd ki az online reklámtortából. Az apróhirdetésekre 4,7 százalékkal kevesebbet költenek, míg jövőre is kevesebb, mint egy százalékkal többet.
Ugyan a display-ek idén alig produkálnak növekedést, közép- és hosszútávon mégis nagy potenciált lát bennük a szervezet, jövőre már 5 százalékos bővülést jósol.

Az IAB idei májusi kutatására visszautalva megjegyzi, hogy a megkérdezett hirdetők 70 százaléka akkor azt mondta, hogy többet fognak költeni online hirdetésekre, noha az összköltéseiket jelentősen lefaragják. Rövid távon azonban a keresőoptimalizálást választják, már az hozhat számukra gyors és látható eredményeket, szofisztikáltabb megoldásokra így nem számíthatunk, kísérletezni nem fognak az interneten sem.

A közösségi oldalakra és a webvideókra költött hirdetések nem változtak 2008 és 2009 között, a videjóátékokban és egyéb digitális eszközökön költött marketingpénzek azonban megcsappantak. Az egyetlen eszköz, amelyre több pénz mehet, az a mobil lesz.