A legendás AK-47-es gépkarabély gyártója, a Kalashnikov Concern, nagy csinnadrattával bemutatta új, stilizált C és K betűt egyesítő logóját és a régi, jól bevált fegyver megújított változatát - jelentette a BBC. Az új logó fogja össze a cég három márkáját: a Kalasnyikovot, amely a hazai és külföldi katonai megrendelőknek szánt fegyvereké, a Baikalt, amely alatt a civil vadászoknak kínálják termékeiket, és az Izhmasht, a sportfegyverek brandjét.

A ráncfelvarrásra 20 millió rubelt (375 ezer dollár) költenek. Emellett más is jelzi, hogy a vállalat halad a korral: a moszkvai show-n elővezették a Kalasnyikov márka új, divatos túlélőfelszerelését is.

Az AK-47-est a világ legnagyobb elismerést kivívott fegyverei között tartják számon. A gépkarabély olcsó, mert könnyű gyártani és karbantartani. Ennek köszönheti, hogy igen népszerű a gerillák, illetve az ázsiai és afrikai hadseregek körében. További előnye, hogy a lőszer is meglehetősen olcsó hozzá. Becslések szerint eddig százmillió Kalasnyikovot adtak el a világon. A fegyver feltalálója, Mihail Kalasnyikov tavaly halt meg.

Rongyrázás

A sajtótájékoztatón látottak alapján elmondható, hogy a gyár szabad kezet adott marketingeseinek a bemutató megtervezéséhez. A vendégeket testhez álló fekete ruhába öltözött hölgyek fogadták, kezükben az AK-47-eshez való tölténytárakat tartva - jelentette a Moscow Times hírportál. Eközben egy zenekar hazafias orosz klasszikusokat játszott. Bemutattak egy reklámfilmet, amelyben katonák, vadászok és sportolók kezében láthatók a cég termékei.

A Russia Today hírportál arról számolt be, hogy a cég két új szlogent is bevezet. Az egyik a "Béke védelmében", a másik "Fegyverek a békéért". Az előbbit angolul fogják használni (Protecting Peace), a másikat oroszul.

Veszteség

A vállalat idén 140 ezer fegyvert értékesít, ami kétszerese az 2013-as mennyiségnek. Becslések szerint tavaly 1,7 milliárd rubel veszteséggel (31 millió dollár) zárták az évet. Az orosz hadsereg változó megrendelései és az erős hazai verseny miatt a Kalashnikov Concern arra kényszerült, hogy erősítse exportját. A civil fogyasztóknak szánt fegyverek 80 százalékát külföldön adják el.

A nyugati szankciók miatt fel kellett függeszteniük 200 ezer kézi fegyver értékesítését az USA-ba és Kanadába. Emellett el kellett halasztaniuk azt a marketingkampányt, amelynek arca Steven Seagal hollywoodi akciófilmsztár lett volna - jelentette az AFP. A sajtótékoztatón kiderült, hogy Thaiföldön és Malajziában keresnek új piacot Észak-Amerika helyett, de ennek részleteiről semmit sem árultak el.

Rakéták

A Kalasnyikov legnagyobb gondja azonban nem a kézifegyverek eladása, hanem a cég Tulában lévő üzemében készülő rakéták értékesítése - mondta a Moscow Timesnak Ruszlan Puhov, a moszkvai Stratégiai és Technológiai Elemzőközpont igazgatója. Ez az üzletág hozza ugyanis a jövedelem nagyját. A vállalat jövője ennek a rakéták tömeggyártásának sorsán múlik, azon, hogy ezeket a high-tech fegyvereket el tudják-e adni az orosz hadseregnek és külföldi vásárlóknak.

A kézifegyverek terén nagyon sok függ attól, hogy a Kalasnyikov sikeresen pályázik-e az orosz védelmi minisztérium új generációs "harctéri eszközökre" kiírt tenderén. Ez része moszkvai kormány 20 ezer milliárd rubeles (370 milliárd dollár) fejlesztési programjának, amelyben teljesen meg akarják újítani az orosz fegyveres erők arzenálját. Ezt szolgálja a cég gyökeres megújítása, amire 2020-ig 4,5 milliárd rubelt (85 millió dollárt) szánnak.

Kalashnikov Concern vezérigazgatója, Alekszej Krivorucsko (képünkön) elmondta, hogy 2020-ig 300 ezerre akarják feltornászni a gyártás és azt szeretnék, ha a Kalasnyikov lenne a világ legnépszerűbb fegyvergyártója. Ehhez azonban teljesen le kell cserélni a technológiájukat, ugyanis az 90 százalékban elavult.