Így adják el a kecskeméti Mercedest is

Gyökeresen megváltoztatta értékesítési ösztönzési rendszerét a Mercedes az Egyesült Államokban, ami a - részben Kecskeméten készülő - modellek megjelenése mellett érezhetően hozzájárul az elmúlt időszak növekvő eladásaihoz.
Napi.hu, 2013. november 4. hétfő, 16:20

A boldog vevő a jó vevő jelszó jegyében prémiumrendszert vezetettek be az amerikai Mercedes-kereskedők ösztönzésére. Az egy éve meghozott döntésnek megfelelően az autósok elégedettsége alapján rangsorolják a viszonteladókat, és a lista első felébe kerülők jutalomra számíthatnak.

A változtatás ráfért a cégre, ugyanis a három nagy német luxusautó-gyártó (Audi, BMW, Mercedes) az átlag alatt szerepelt az autógyártókat a kereskedőik szolgáltatásai alapján összehasonlító listán, amelyet a J.D. Powert & Associates autóipari piackutató cég készített.

Az elmúlt tíz évben a középmezőnyben voltunk. Szinte kognitív disszonanciát okoz,  hogy egy olyan prémiummárka, mint a Mercedes-Benz bármilyen összehasonlításban közepesnek bizonyul - mondta a Bloombergnek Steve Cannon, a cég amerikai értékesítésért felelős vezetője. A lista élén egyébként a Toyota luxusmárkája, Lexus állt, utána a Nissan Infiniti márkája majd a GM-hez tartozó Cadillac és a Ford Lincolnja következett.

Októberi eladások*
MárkaÉrtékesítésVáltozás (év/év százalék)
Mercedes30 06925,0
BMW27 5744,2
Lexus22 71912,0
Cadillac14 7929,5
Audi13 00111,0
*az Egyesült Államokban
Forrás: Bloomberg

Tényleg zavarba ejtő

Eközben a három német cég autói az első hatban vannak az autósok vágyálmainak listáján. Ennek tükrében igazat adhatunk Cannonnak: ez tényleg zavarba ejtő ellentmondás. A szakember szerint a brutálisan erős versenyben két dolog szerint tehetnek különbséget a fogyasztók a termékek között: a kiszolgálás színvonala és a márka ereje szerint.

A változtatás kényszerét erősítette a közösségi média befolyásának növekedése. A vásárlók benyomásait közvetítő site-ok és fórumok felerősítik a rossz és a jó tapasztalatok hatását is. Nem véletlen, hogy a BMW jutalék, azaz ösztönző nélkül dolgozó tanácsadókkal próbálja a - noszogatást kikapcsolva - segíteni a szalonjaiba betérők vásárlását, az Audi pedig késői és hét végi nyitva tartást vezetett be.

Tarol a kecskeméti

A Mercedes idén és a következő években 30 új modellt vezet be a piacra, köztük az USA-ban 30 ezer dolláros (átszámítva 6,6 millió forintos) alapáron kínált, Kecskeméten készülő CLA kupét, amellyel kifejezetten a fiatalokat célozták meg. Ebből a típusból majdnem ötezer darab kelt el értékesítésének első hónapjában, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Mercedes októberben negyedével növelte eladásait az USA-ban az egy évvel korábbihoz képest. A márka ezzel megerősítette idén kivívott vezető helyét az amerikai luxusautó-piacon.

A fiatalabb generációk megnyerésére alkalmas autók kulcsszerepet játszanak a cégek versenyében - vélik szakértők. A fiatalok kevésbé ragaszkodnak bármilyen márkához, könnyebben továbbállnak szétnézni máshol is, ha egy szalonban rossz tapasztalatokat szereznek. Már csak ezért is elkerülhetetlen a kiszolgálás színvonalának javítása.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2013.11.04 17:48

A Tesla kerül nagyjából ennyibe.

Ha lehetne, inkább a Teslát.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html