Hezitálnak a kínai autóvásárlók

Kínában csökkentek az autóeladások júniusban éves szinten a májusi emelkedés után - írja az MTI az autógyártó vállalatok kínai szakmai képviselete, a CPCA (China Passenger Car Association) közlése nyomán.
Szász Péter, 2020. július 8. szerda, 13:23
Fotó: Pixabay

Júniusban 1 millió 680 ezer új autót értékesítettek az országban, ami 6,5 százalék csökkenés tavaly júniushoz képest. Májusban az eladások 1,9 százalékkal, 1,61 millióra emelkedtek.

Az eladások csökkenése áprilisban 5,6 százalékra lassult a márciusi 40 százalék és a februári 79 százalék esés után.

Az áprilisi jelentősen lelassult autóeladás-csökkenés, valamint a májusi növekedés az előző hónapokban elhalasztott kereslet részleges jelentkezésének köszönhető. A júniusi eladáscsökkenés viszont azt jelentheti, hogy a bizonytalan gazdasági kilátások miatt hezitálnak a vásárlók.

Szakértők szerint egyelőre továbbra is nehezen megjósolható, hogy miként alakul az autópiac Kínában, ami elsősorban attól függ, hogy a világ és ezen belül az ázsiai ország gazdasága milyen gyorsan tér magához.

HOZZÁSZÓLÁSOK