Dieter Reiter, München polgármestere elmondta: szeretnék elkerülni az efféle korlátozások bevezetését, azonban a friss müncheni légszennyezettségi adatok ismeretében úgy tűnik, a lépés mégis elkerülhetetlen lesz a jövőben.

A legutóbb mért müncheni nitrogén-oxid-szinteket sokkolónak nevezte a városvezető, elmondása szerint senki nem várt hasonlóan kedvezőtlen szennyezettségi számokat.

Egy másik németországi nagyváros, Stuttgart, a Mercedes-Benz és a Porsche központja is arra készül, hogy jövőre vezet be a kevésbé korszerű dízelautók használatára vonatkozó tilalmat.

Münchenben az esetleges tilalom 133-170 ezer járművet érintene, a szabályozás szigorúságától függően. A legújabb, Euro 6-os kibocsátási szabályozásnak eleget tevő járműveket nem érintené a korlátozás a Süddeutsche Zeitung értesülései szerint.

Németországban az utóbbi időben az új autók vásárlói egyre kisebb arányban döntenek dízel modell mellett a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutató intézetének tanulmánya szerint.

Az intézet felmérése szerint az idén áprilisban vásárolt autóknak mindössze 23,8 százaléka volt dízel, ami a legalacsonyabb arány a kis lökettérfogatú benzines autókat támogató 2009-es roncsprémium óta.

Ferdinand Dudenhöffer egyetemi professzor, a CAR intézet vezetője szerint elsősorban az Euro 6-os dízelmotorok valós közlekedési körülmények között a megengedettnél magasabb károsanyag kibocsátását kimutató mérések riasztják el a vásárlókat a dízeles modellektől. A bizonytalan jövő egyre nagyobb szerepet játszik a vásárlói döntésekben - mutatott rá, megjegyezve, hogy "az Euro 6-os dízelek vásárlói zsákbamacskát vesznek" a számos városközpontban kilátásba helyezett behajtási tilalom miatt.

A professzor arra szólította fel az autógyártókat, hogy az eladások további csökkenésének megállítása érdekében "Euro 6 plus" tanúsítvánnyal garantálják a dízel járművek küszöbérték alatti károsanyag kibocsátását valós közlekedési helyzetekben is.