Évek óta hatalmas népszerűségnek örvendenek azok a luxustáskák és más kiegészítők, melyek a megszokott marha helyett krokodilbőrből készülnek. A megfelelő mennyiségű és minőségű alapanyag beszerzése ugyanakkor a kereslet növekedésével párhuzamosan egyre nehezebbé válik, különösen úgy, hogy a luxusmárkák kényesen ügyelnek minden szabály betartására.

Az egzotikus állatok bőréből készült darabok mostanra a luxustárka-eladások forgalmának közel tíz százalékát adják, idézi a Bloomberg egy londoni elemző becslését. Mario Ortelli szerint ez az arány a közeljövőben csak nőni fog, a márkák pedig tisztában is vannak ezzel. Ezt bizonyítja, hogy a számos más luxusmárka mellett a Louis Vuittont is birtokló LVMH konszern februárban 2,5 millió dollárért vásárolt fel egy ausztrál krokodilfarmot, míg konkurense, a Gucci-tulajdonos Kering (korábbi PPR) márciusban vette meg a hasonló üzletágban érdekelt France Crocót.

Nem csak a szigorú nemzetközi szabályok és kvóták, de minőségi elvárások is szűkítik a luxusmárkák mozgásterét. Egy krokodil bőrének ugyanis körülbelül mindössze tíz százalékát - a puhább hasi részét - tudják felhasználni táskakészítésre. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy az állatokat előtte fel is kell nevelni. Egy bőrért jelenleg 600 dollár körüli összeget fizetnek a márkák, de például az Hermés legendás Birkin táskájához két ilyet is elhasználnak. Igaz, a francia luxusmárkát így sem kell félteni, hiszen - kiviteltől függően - több tízezer dolláros táskájára jelenleg is többéves várólista van, az eBay-en pedig 40 és 150 ezer dollár közötti összegért lehet azonnal hozzájutni egy-egy darabhoz.

A táskákon túl kisebb-nagyobb kiegészítőket is egyre gyakrabban készítenek krokodilbőrből az elsősorban francia luxusmárkák, mérföldkőnek pedig a tavasszal bemutatott póló tekinthető. Az Hermés krokodilbőr kollekciójának egy elemeként bemutatkozó ruhadarab kizárólag a márka New York-i üzletében kapható, 91 500 dolláros (19,4 millió forintos) áron.