Megvesztegethette a médiát a kormány Bulgáriában

A szófiai legfelső számvevőszék szerint a munkaügyi minisztérium hatalmas összegeket juttatott a magántulajdonban levő médiumoknak.
Barabás T. János, 2011. május 4. szerda, 11:41
Fotó:

A szófiai legfelső számvevőszék kimutatta, hogy a munka- és szociálisügyi minisztérium hatalmas összegeket juttatott a vezető magántualjdonban levő médiumoknak.

A jelentést a Deutsche Welle bolgár kiadása hozta nyilvánosságra, kiemelve: ez az első eset, hogy hivatalos vizsgálat erősítette meg azt az egyébként köztudott tényt, miszerint az állam korrumpálja a médiát.

Az auditálás kimutatta, hogy 2008-2009-ben 11 nyomtatott sajtóterméket és 5 tévé- és rádióállomást finanszírozott a munkaügyi minisztérium, és bár az összegeket megadja, a "támogatott" médiákét nem. A dologról szabályos szerződéseket kötöttek, amelyek "médiaszolgáltatásokról" szóltak.

A vezető bolgár lapok és tévék említést sem tettek az ügyről.

HOZZÁSZÓLÁSOK