Norvégiában taroltak az elektromos autók

A támogatásoknak köszönhetően a forgalomba helyezett új autóknak tavaly már több mint a fele elektromos vagy hibrid jármű volt Norvégiában az OFV autóipari üzleti tanácsadó vállalat adatai szerint.
Szász Péter, 2018. január 3. szerda, 14:26
Fotó: Napi.hu

Norvégiában tavaly 52 százalékra emelkedett a forgalomba helyezett új autókon belül a tisztán elektromos és a hibrid járművek részaránya a 2016-os 40 százalékról az OFV (Opplysningsradet for Veitrafikken AS) kimutatása szerint.

Norvégiában tavaly 158 ezer új autót helyeztek forgalomba, 2,6 százalékkal többet, mint 2016-ban. A forgalomba helyezett autók száma tavaly volt a harmadik legmagasabb az ország történetében az 1985-ös 159 ezer és az 1986-os 167 ezer után.

Zéró-emissziós új autót 33 ezret helyeztek forgalomba tavaly Norvégiában, az összesnek a 20,9 százalékát a 2016-os 16 százalék után. A becslések szerint a zéró-emissziós járművek részaránya 2018-ban 25 százalékra emelkedik a forgalomba helyezett új autók között.

Belsőégésű és elektromos motorral is rendelkező hibrid autót 49 ezret helyeztek forgalomba 2017-ben, az összes 31,3 százalékát. 2016-ban 29,2 százalék volt az arány.

A dízelmotoros autók részaránya tavaly 23,1 százalékra csökkent a forgalomba helyezett járművek között a 2016-os 30,8 százalékról. Öt évvel ezelőtt, 2012-ben az arány még 64 százalék volt.

Norvégiában az elektromos autók számos adó- és díjkedvezményt élveznek, mentesülnek például az autópályadíj és a parkolási díj megfizetése alól.

Norvégiában az autóeladásokat a VW Golf (minden hajtás együtt) vezette tavaly, a második helyen a BMW i3 (elektromos és plug-in hibrid hajtás) autója áll, a harmadikon a Toyota Rav4 (hibrid és benzin hajtás), a negyediken pedig a Tesla Model X tisztán elektromos autó. A kisebbik Tesla, a Model S a nyolcadik az eladási rangsorban a Volkswagen Passat, a Mitsubishi Outlander és a Toyota Yaris után. A Top-10-es rangsort a Skoda Octavia és a Toyota C-HR zárja.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2018.02.06 10:50

lan691, 2018.02.06 09:49
Gyakorlatilag minden statisztikában együtt számítják a tölthető hibrideket (ami önállóan elektromos hajtással is haladhat) és a tisztán elektromos autókat.
A gyakorlatban a tisztán elektromos hajtásnak rövid ma még a hatótávolsága, az extrém drága autókat leszámítva.
Aki hetente, vagy havonta párszor ennél hosszabb távra használja az autóját, az nem vesz tisztán elektromos autót. Így a plug in hibrid, sok esetben környezetkímélőbb, mint más alternatíva, hiszen 60-80%-ban elektromos üzemben futhat.
Tiszta elektromos hejtás 2017-ben Norvégiában:
1. VW e-Golf 6639
2.BMW i3 5036
3. Tesla Model X 4748
4. Tesla Model S 3712
5. Nissan Leaf 3374
..10. VW e-up! 866

A VW 7505 tisztán elektromos autóval a Tesla 8460-ja mögött második, Nissanból annak a fele sem fogyott, 3374 db.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lan691, 2018.02.06 09:49

Fura, hogy a darabszámok összehasonlításánal nem csak a tisztán elektromos autókat értékelik. Ebben a VW biztos nem lenne elsö, söt!. Megnéztem a norvég statisztikákban az eddig eladott tisztán elektromos autokat tekintve messze a Nissan Leaf vezet, több mint 30.000 darabbal. A cikk a Nissant meg sem emlititi. A hybrid autokat es a hagyományosokat és a tisztán elektromosokat egy kiértékelésben összehasonlítani nekem elég vadnak tünik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html