Okosabbak a nők, mint a férfiak - mutatjuk a bizonyítékot

Grandiózus összehasonlítást közöl a MarketWatch a nők és a férfiak autóvásárlási szokásairól, amelyből kiderül, hogy a hölgyek racionálisabban választanak négykerekűt, mint a férfiak. A legsportosabb modell, amelyet kedvelnek a Mini, igaz, ebből a típusból is többet írnak férfiak nevére, mint nőkére.
Napi.hu, 2013. december 26. csütörtök, 12:41
Fotó: Napi.hu

A tudományos kutatók, a pszichológusok és a válásokkal foglalkozó ügyvédek számára is megfejthetetlen, misztikus titok maradt, hogy mi különbözteti meg a férfiakat és a nőket. Az autóvásárlási szokások - amelyekről kimerítő statisztikai adatokkal rendelkezünk - talán ad némi kapaszkodót azoknak, akik nem akarnak lemondani az örök titok megválaszolásáról.

Aki meg akarja érteni a férfiak lelkét, aggodalmait és igazodási kényszereit, annak elég szemügyre venni, melyek azok az autók, amelyeket szinte kizárólag ők vásárolnak. A legnagyobb eltolódást az olasz Lamborghini sportautóknál tapasztalhatjuk: ennek a márkának az autói lényegében csak férfiak kezében vannak (lásd táblázatunkat).

Pöpec, de gazdaságos verda

Ezzel szemben a hölgyek listáján a kicsi, sportos, de viszonylag takarékos Mini áll az élen - derült ki gigantikus mennyiségű, közel tízmillió autóvásárlás adatainak feldolgozásából. Az összesítést az Edmunds.com autósportál készítette a tőzsdei portál megbízásából. A BMW-hez tartozó Mini mellett a koreai Hyundai-Kia páros, az olasz Fiat és a japán Mitsubishi az az öt márka amelyet a nők előnyben részesítenek. Megjegyzendő ugyanakkor, hogy bármely típust is nézünk, mindig több a férfi vásárló, mint a nő, csak nem annyival, mint a macsós járgányok esetén.

Férfiak toplistája*
MárkaTulajdonosi arány (%)
1.Lamborghini93
2.McLaren93
3.Ferrari92
4.Aston Martin88
5.Fisker87
6.Lotus86
7.Ram84
8.Maserati84
9.Rolls Royce84
10.Tesla83
*egy márka eladott autóinak hány százaléka kerül férfiakhoz
Forrás: MarketWatch

A férfiak toplistáján szereplő sportos és patinás márkák annak ékes bizonyítékai, hogy az autóvásárláskor jobban érdekli őket az autók ereje és presztízse, mint hogy mennyit kell fizetniük érte - összegzi Jessica Caldwell, az Edmunds vezető elemzője. Nem igazán meglepő, hogy a férfiak kedvelt márkái teljesítményorientáltak.

Hazai-külföldi

A hölgyek pragmatikusabbak, ezért a jó ár-érték arányt kínáló márkák vezetik a népszerűségi listájukat - teszi hozzá a szakértő. A kompakt autók állnak legközelebb a szívükhöz. Ugyanakkor - mint azt az előbb jeleztük - a legnagyobb arányban a nők tulajdonában lévő Miniknek és Kiáknak is csak 49 százalékát birtokolják. Megjegyzendő, hogy bizonyára sok autót, amit nők használnak, a férj nevére jegyzik be.

Az megint csak nem meglepő, hogy az autószalonok látogatónak többsége férfi, bár az arány - 60-40 százalék - nem olyan egyoldalú, mint azt gondolhatnánk - derül ki a Kelley Blue Book piackutató cég internetes site-jának adataiból. Ami érdekesebb, hogy az amerikai férfiak előnyben részesítik a hazai gyártású autókat, illetve az európai luxusmárkákat, míg a nőknél az importált autók állnak az élen. A biztonság a nők 76 százalékának fontos szempont, míg a férfiak esetén 61 százalék ez az arány - derül ki a portál 13 ezer autós megkérdezésén alapuló összesítéséből.

Mint a dezodort

Nehéz ugyan általánosítani, de a felmérések tapasztalatai alapján megkockáztatható, hogy a férfiak úgy választanak autót, ahogy órát vagy dezodort vesznek. Az érdekli őket, hogyan éreznék magukat benne és milyen imázst közvetít róluk a termék a külvilág felé. A nagy múltú márkák, mint a Lincoln, a Buick, a Cadillac vagy a Mercedes-Benz ezért vonzó különösen az idősebb férfiak számára. Nem meglepő az sem, hogy azok a verdák, amelyeket "durvának" jellemeznek a hirdetésekben, jobban felkeltik a férfi vásárlók érdeklődését.

A nők ezzel szemben az üzemanyag-takarékosságot és az árat teszik az első helyre a választáskor. Az utóbbit 72 százalékuk tartja fontosnak, míg a férfiak esetén csak 50 százalék ez az arány. Miközben a hölgyek 67 százaléka vásárol viszonylag kis fogyasztású autót - például Kiát, Minit, valamilyen Mazdát vagy Hondát -, addig a férfiaknak csak 48 százaléka tartja ezt fontos szempontnak.

Meglepő, hogy a nők kerülik a feltűnő színeket. Majdnem tíz százalékkal valószínűbb, hogy ezüst színű vagy barna modellt választanak, mint a férfiak. Ezzel szemben a férfiak esetén több mint tíz százalékkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy piros vagy narancs színű járgány mellett döntenek, mint a nők esetén - derül ki az iSeeCars.com használtautó-portál statisztikájából.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

TrombiJoe, 2013.12.27 10:13

Ne feledjük már el:egy komoly vásárlás igazából érzelmi döntés, valameny-nyire racionalizálva utólag. Aki nagy értékű, új autót vesz (státusz-szimbólum) az életérzést vesz elsősorban. (Néha még házvásárlásnál is).
Tehát a férfi, ha sikerült megkeresni rá a zsozsót, szabadabban vesz nagy,drága,műszakilag fejlett autót.A nő meg "mit szólna hozzá a férjem/szomszédom/barátnőm/anyám" félelmekből választ olcsóbb, kisebb fogyasztású autót, nem racionális megfontolásból.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

andras_h, 2013.12.26 22:41

Amerikában a pénzköltés nagyobb részéről a nők döntenek, ezért is célozza a reklámok nagy része őket. Két területen hozzák a döntéseket főleg férfiak: az autók és az elektronikai cikkek piacán.
http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052748703521304576278964279316994
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

troll, 2013.12.26 18:06

a nőkre kevésbé jellemző a műszaki érdeklődés, ezért nem becsülik annyira a legmagasabb színvonalat képviselő autókat.
agresszivitás szintjük is alacsonyabb, ezért kevésbé kedvelik a bivalyerős ,gyors szupersportkocsikat.
na meg az ilyenekhez azért komoly vezetéstechnikai tudás is szükséges :-S
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

andras_h, 2013.12.26 12:51

Ha ékszerek meg nercbundák lettek volna a felmérés tárgya, akkor valahogy másként alakult volna az eredmény :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html