Az idén nyári helyzet nem ismétlődhet meg, nem elfogadható, hogy újra ilyen mértékű késések legyenek. Ennek nyomán a német kormány több intézkedést is javasolt a helyzet kezelésére - mondta egy konferencián.

Idén a Lufthansa, illetve fapados leányvállalata, az Eurowings Carsten Spohr vezérigazgató szerint a késések nagyobb részéért felelt és emiatt az unió 261-es irányelve szerint 250 millió euró kártérítést fizettek ki az utasoknak - írja a portál.

A német légitársaság azt tervezi, hogy jövőre több gépet, illetve nagyobb számú hajózó személyzetet biztosít a nagy német repülőtereken és 600 fős létszámbővítést hajt végre a jobb kiszolgálás érdekében. Hat Airbus A320-ast készenlétbe helyeznek, amelyeket akkor vetnének be, ha egy járat előre láthatólag túl sokat késne, így helyre billenthető lehet a menetrend. A műszaki hibából eredő kiesést elkerülendő a Lufthansa télen keményebben nekifekszik majd a karbantartásoknak.

A német kormány döntései között szerepel, hogy a késésről szóló információkat idejében tudatják az utasokkal, ehhez egy mobilalkalmazás kidolgozását is elrendelték, amely a kártérítés igénylésében is segítséget nyújtanak az utasoknak.

A nyáron a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) többször is hangsúlyozta az unió légiközlekedésével kapcsolatban a késések jelentőségét. A szervezet kimutatásai szerint ma Európában működik a világ kapacitás-hiányos repülőtereinek fele.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.