Sorra tiltják be a tévécsatornákat Venezuelában

Venezuela kormánya idén már 49 rádió- és tévécsatornát tiltott be - írta az Index az MTI híre nyomán.
Szász Péter, 2017. augusztus 27. vasárnap, 09:30

Nemrég két újabb, népszerű rádiócsatorna esett a kormány cenzúrájának áldozatául: nem hosszabbították meg működési engedélyüket és felszólították őket, hogy szüntessék be adásuk.

A 49 média között 30 éves működési múltra visszatekintő rádiók is vannak, továbbá külföldi tévécsatornák - mondta Marco Ruiz, a Sajtómunkások Nemzeti Uniójának főtitkára.

"Nicola Manduro miniszterelnök szisztematikusan meg akar fojtani minden olyan csatornát, amely helyt ad a vélemény szabadságának, a bírálatoknak, az elégedetlenségnek" - mondta Ruiz.

"A vélemények ellenőrzésének igen előrehaladott szakaszában vagyunk" - fogalmazott egy másik sajtószervezetnek, az Újságírók Nemzeti Kollégiumának főtitkára, Delvalle Canelón.

A két rádió mellett a héten két, előfizetéses venezuelai tévé műsorsugárzásának továbbítását is betiltatta a venezuelai kormány, mert kedvezőtlen híreket közöltek Venezueláról. Áprilisban egy kolumbiai és egy argentin csatorna járt hasonlóan, februárban pedig az amerikai CNN hírtévé spanyol nyelvű adása esett a cenzúra áldozatául. Utóbbit Manduro "háborús propagandával" vádolta - olvasható a cikkben.

HOZZÁSZÓLÁSOK