A gazdasági válság következtében a bankszektor és az autóipar továbbra is veszít a hírnevéből, a lakosság véleménye szerint azonban mégsem ezekről a területekről kellene pótolni a válság miatt kieső állami bevételeket. Világszerte nagyon sokan támogatják az élvezeti cikkekre kivetett adókat, kedvenc célpont a dohányáru: háromból két vásárló támogatja a cigaretta adóemelését.

A vásárlók fele egyetért az alkohol és több mint harmaduk az édességek és rágcsálnivalók pótlólagos megadóztatásával, további 13 százalék pedig támogatja az üdítőitalok adóját. A fogyasztók ezektől az iparágaktól várják, hogy kisegítsék a kormányokat abból a nehézségből, amelybe a bankszektor és az autóipar sodorta őket – ezek a legfontosabb megállapításai a Global @dvisor, az Ipsos-csoport közös finanszírozású, nemzetközi összehasonlító kutatásának, amelyet két éve minden félévben, 23 országban végeznek el.

A megkérdezettek 25 százaléka támogatná a vállalati adók emelését, viszont csak 17 százalékuk értene egyet az autóiparra negatívan ható dugódíj bevezetésével. Miközben a különböző gazdasági ágak reputációja nagyjából változatlan maradt, a bankszektor megítélése 8 pontot, az autóiparé pedig 7 pontot esett vissza 2007 áprilisa óta.

Észak-Amerikában jelenleg az emberek 42 százaléka ítéli meg kedvezőtlenül az autóipar helyzetét, míg kedvezően csak 25 százalékuk: ez 2007 áprilisához képest 25 pontos presztízsveszteséget jelent. Ezzel szemben a bankszektor Európában szenvedte el a legnagyobb csapást, ahol a pénzügyi piaccal kapcsolatos attitűdök inkább kedvezőtlenek (43 százalék), mint kedvezőek (22 százalék).