Újabb sokmilliárdos bizniszről csúszott le Magyarország

Már csak Szlovákiának, illetve Romániának van esélye arra, hogy megszerezzen egy kínai autóipari beruházást, amelynek értéke nagyjából fele a Mercedes eredeti magyarországi beruházási összegének.
Komócsin Sándor, 2018. május 2. szerda, 09:10
Fotó: Reuters

Szlovákiában építheti fel elektromos autókat gyártó üzemét a kínai Zhi Dou, a Geely-csoport egyik leányvállalata - vette át a Hospodarské Noviny hírét a Világgazdaság. A pozsonyi kormány a kassai ipari parkot kínálja a kínaiaknak beruházási helyszínül, ahol alacsonyabbak a bérek, mint a főváros környékén és a helyi műszaki egyetem gondoskodik a megfelelően képzett szakemberek utánpótlásáról.

A beruházás értéke 400 millió euró körül alakulhat, ami fele a Mercedes eredeti, nyolc évvel ezelőtti kecskeméti befektetésének. Romániában 50 százalékos, Szlovákiában 30 százalékos állami támogatásra számíthat az autóipari cég, nem véletlen, hogy őszig mérlegeli, hova vigye a gyárát. A termelés 2020-ban indulhat.

A Zhi Dou a svéd Volvóval együtt része a Zhejiang Geely Holding Group gigantikus cégcsoportnak, amelynek a német Daimlerbenis van közel 10 százalékos részesedése. A napilap cikke szerint a Zhi Dou DS2 névre hallgató miniautót 6,1 millió forintnak megfelelő összegért kínálják Szlovákiában.

A fotó forrása: Reuters

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

krix5, 2018.05.03 00:31

@zana:
"Látod ott azt a rusnya, nagyhasú, nagyfejű békát?"

Igen, látlak...
:D
(Mondjuk én azt gondoltam, hogy te az Annelida-félék közé tartozol, de ezek szerint tévedtem...)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zana, 2018.05.02 21:22

@krix5:
Te belátsz a szekrény mögé marha!
A vartyogásról.....
Fideszes posványban kuruttyolsz amit belep narancs békanyál. rothadó szagot árasztva... Látod ott azt a rusnya, nagyhasú, nagyfejű békát? Na az Orbán!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix5, 2018.05.02 16:26

@tarosPifta:
More, nem látsz a dolgok mögé csak vartyogsz össze-vissza.
Ki tudja mit kellett még kiperkálniuk a szlovákoknak...
Ráadásul Kassa oly közel van a határhoz, hogy innen is simán be lehet járni...
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krix5, 2018.05.02 16:22

@atombandi:
Itt a válaszom more, olvasgassad!
"a szakértők nem egyértelműen boldogok ettől: a járműgyártásnak való kitettség növekedésével egy kifejezetten prociklikus ágazat hatása lesz egyre erősebb"
https://www.portfolio.hu/gazdasag/ilyen-az-amikor-nem-huz-az-autoipar.245205.html

De te gondolom (a kiskocsmád pultja alatt) okosabb vagy vajmi szakértőktől...
:D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2018.05.02 16:16

@Drankery:
erdekes, mert autocegeket az orbanek egyet sem hoztak, cserebe a gdp jelentos reszet ok es a beszallitoik adjak. a szlovak peldat veszelykent ertelmezed, de en nem latom, hogy ez mikor jelent veszelyt, a hasznukat annal inkabb.

melyik evben volt ez veszely a szlovakok szamara? es mekkora kart okozott? amikor nem volt veszely, akkor mekkora hasznot hozott? tegyuk mar bele a merleg serpenyoibe ezeket, a kamu veszelyekre valo hivatkozast meghagyom a bekameneteloknek...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html