Évről évre egyre többen ülnek repülőre, és egyre többeknek akad kisebb-nagyobb gondja a légitársaságokkal. Van, hogy törlik a járatot, van, hogy késik: sokan elfogadják ezeket a kellemetlenségeket, pedig gyakran ezért kártérítés jár.

Mi a teljes ügyintézést levesszük a válláról, ha pedig a légitársaság nem akar együtt működni, a teljes peres jogi védelmet végigvisszük - tájékoztatta a Kosár magazint Bolyó Anikó, a Flight Refund Kft. ügyvezető igazgatója.

A cég, mielőtt elvállal egy ügyet, alaposan megvizsgálja, hogy sikeres lehet-e a kártérítési eljárás, és ha igen, belevágnak. Az utas a későbbi kártérítésből fizeti az ügyintézést - ha pedig nem járnak sikerrel, akkor az egész procedúra ingyenes volt.

Az utas nem feltétlenül tudja, hogy műszaki probléma miatt igenis fizetniük kell a légitársaságoknak. Esetleg kap egy olyan levelet a tisztelt utas, hogy az ő biztonsága érdekében nem indították el az adott járatot, amire ő megnyugszik. De attól még jár a kártérítés - magyarázta Varga Eszter társtulajdonos.

Kártérítés több esetben jár az utasoknak. Ha a gép három órán túli késik, vagy törlik a járatot, esetleg túlfoglalás esetén. Itthon három évre visszamenőleg igényelhető kártérítés a légitársaságoktól.