Hozzátette: az IATA az idénre 12 százalékos globális forgalomnövekedést vár, de a forgalom már most meghaladja a válság előtti szintet és új rekordot állított be.
A fuvardíj-emelkedés annak következménye, hogy a légitársaságok a válság során - a drasztikusan visszaesett keresletre reagálva - jelentős kapacitáskivonást hajtottak végre, amit a 2009 végén, 2010 elején bekövetkezett sokkszerű keresletnövekedés láttán sem pótoltak érdemben.
Agresszív keresleti piac - jellemezte a jelenlegi helyzetet a szakember, aki szerint rövid távon maradhat is a kapacitáshiány, illetve folytatódhat a fuvardíjak növekedése. Utóbbi téren a DHL további 10-20 százalékos emelkedésre számít.
Ez az árnövekedés ugyanakkor kínálatnövekedést is fog indukálni, ami miatt 2011 végére, 2012-re újra verseny és egyensúly alakulhat ki.