A VW bejelentése szerint 3,3 milliárd eurót fizet a részesedést az év végén, 2010 első felében pedig új elsőbbségi részvénykibocsátást tart az akvizíció finanszírozására.

A teljes egyesülés egy új autóipari óriás megszületését eredményezi majd, amely tíz nagy márkával rendelkezik majd - köztük a Volkswagen, az Audi, a Porsche és a Skoda brandjaival. Az éves forgalom évente mintegy 6,4 millió darab autó értékesítését fogja jelenteni a becslés szerint, és több mint 400 ezer alkalmazott dolgozik majd a vállalat kötelékében.

Az ügylet a Porsche sikertelen felvásárlási kísérletét követte, amelyben a sportautógyártó megkísérelte fölvásárolni nagyobb riválisát. A Porsche mintegy 10 milliárd eurós adósságot halmozott föl nagyrészt azáltal, hogy durván 50 százalékos részt szerzett a VW-ben, és további 20 százalékos szelet megvásárlására szerzett opciót. Ez az adósságszint azonban még a Porschénak is sok volt, és így kénytelen volt elfogadni a Volkswagen segítségét.

A hírre a Porsche részvényei emelkedéssel, a Volkswagené pedig gyengültek.

A Porsche jelenleg is tárgyal a VW 20 százalékos részére szóló opciója értékesítéséről - a marketwatch.com szerint katari befektetőkkel. A Volkswagen szerint ezen opció értékesítésének sikerességétől függ a Porschéval való egyesülése is; amennyiben a katari befektetők megveszik az opciót, úgy a közel-keleti ország a német autógyártó óriásvállalat harmadik számú tulajdonosa lesz.

A Porsche közlése szerint a vezérigazgatói széket Martin Winterkorn, a VW jelenlegi első embere foglalja majd el, várhatóan szeptember 15-én, míg a VW mostani pénzügyi igazgatója, Hans Dieter Poetsch ugyanekkortól tölti be a Porsche pénzügyi vezetői posztját.

A sportkocsigyártó korábbi vezérigazgatója, Wendelin Wiedeking, valamint pénzügyi vezetője, Holger Haerter egyaránt július végén hagyta el a céget.