Lekörözte Európát a Hyundai

A Hyundai több mint félmillió új autót adott el Európában, ami közel 4 százalékos növekedést és újabb rekordot jelent. A német és francia piacon kiugró eredményt ért el a dél-koreai márka, de a magyar növekedésre sem lehet panasz.
Csernátony Csaba, 2020. január 22. szerda, 19:41
Fotó: Getty Images

Felülmúlta az európai autópiacot a Hyundai. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) legfrissebb adatai szerint 2019-ben 1,2 százalékkal nőtt az európai újautó-piac, ehhez képest a Hyundai 3,8 százalékos bővülést ért el, ami 563 018 eladott autót jelentett.

A dél-koreai gyártó tavaly Franciaországban érte el a legjelentősebb növekedést, 14 százalékkal több autót adott el, mint 2018-ban. Németországban is jó eredmény született, 13 százalékos volt a többlet. A Datahouse adatai szerint a magyar piacon is két számjegyű volt a bővülés: 2019-ben 4949 új Hyundai kelt el, ami 12,8 százalékos emelkedésnek felel meg.

A Hyundai közölte: a Kona, valamint az i10, az i20 és az i30 voltak a legkeresettebb modellek az európai piacokon, de az alternatív hajtású - hibrid és elektromos - modellek szintén jól teljesítettek.

"A Hyundai sorban ötödik alkalommal ünnepelhetett éves eladási rekordot Európában. Ezúttal is nagyobb ütemben növekedtünk, mint a piac, miközben az autóipar jelentős változásokon megy át" - mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke.

2020-ban a Hyundai-modellek több mint háromnegyede elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos kivitelben. A tervek szerint 2025-ban már 44 részben elektromos autó lesz a Hyundai-palettán, ezen belül 23 modell teljesen elektromos meghajtású lesz.

HOZZÁSZÓLÁSOK