Az idei valószínűleg nem a Henkel éve lesz

A Henkel német vegyipari és kozmetikai konszern rontotta idei nyereségnövekedési előrejelzését a feltörekvő piacok devizáinak gyengülése és a magasabb nyersanyagárak miatt.
Dzindzisz Sztefan, 2018. augusztus 16. csütörtök, 09:53
Fotó: MTI/EPA

A Henkel a részvényarányos eredménynövekedési várakozását 3-6 százalékra rontotta az eddig várt 5-8 százalékról. A konszern csütörtökön arról is jelentett, hogy a második negyedévben 3,5 százalékkal, 5,143 milliárd euróra emelkedett az árbevétele, minimálisan nagyobb lett az elemzők által vártnál.

Az árbevételt 310 millió euróval gyengítették a kedvezőtlen árfolyamváltozások például Törökországban, Mexikóban és Oroszországban.

A részvényarányos eredmény 2 százalékkal, 1,58 euróra emelkedett, ami elmaradt az elemzői várakozások átlagában szereplő 1,61 eurótól.

A negyedévben a ragasztószergyártó üzletág erős, 5,2 százalékos árbevétel-növekedést ért el. Ebben az ágazatban keletkezik a Henkel bevételeinek csaknem a fele.

A szépségápolási üzletág bevétele 0,4 százalékkal, a mosó- és háztartási tisztítószerek üzletág bevétele pedig 2,9 százalékkal nőtt.

HOZZÁSZÓLÁSOK