Az Airbus döntését csütörtökön közölte megrendelőivel. A társaság, amely az EADS-konzorcium tagja, eredetileg négy lítium-ion akkumulátort tervezett beépíteni az A350-esbe. A nyárra esedékes első légi menetpróbák idején mindazonáltal továbbra is az újfajta, lítium-ionos akkumulátorokkal repül majd az A350, csak a leszállított járművekbe telepítenek régi technológiájú elemeket.

Elemzők szerint ez azt jelzi, hogy a döntés kevésbé az alkalmazott technológiával kapcsolatos aggodalmakat tükrözi, inkább azt a félelmet, hogy a Boeing típusához kapcsolódó vizsgálatok nyomán a szabályozók új előírásban rögzíthetik a lítium-ionos elemek korlátozását vagy tiltását.

Az Airbus az idei nyárra tervezett első próbarepülések után a jövő év közepén már le is szállítaná a nagy hatótávolságú, széles törzsű típusának első példányait.

A Boeing a 787 Dreamliner típus hibái ellenére jelezte elkötelezettségét, hogy kitart a hatékonyabb, modern technológia mellett.