Az amazon.com az elmúlt 14 év során tökéletesítette a postai szolgáltatókon keresztüli áruküldést, most viszont úgy döntött, beszáll a jelenleg az iTunes vezette digitális versenybe is. Bár az Amazonnál továbbra is a CD-k vezetik a zeneeladásokat, a társaság jelen pillanatban negyedik a digitális zeneszolgáltatók piacán, ahol a Wal-Mart a második helyre szorult vissza az Apple szolgáltatásával szemben. Az Amazon 15 milliárd dolláros éves forgalmának több mint a fele származik DVD-k, CD-k és könyvek eladásából; a hirtelen sürgőssé vált digitális program keretein belül a társaság megindította az MP3 digitális zeneboltját, a Kindle e-book tárat, valamint az Amazon Unbox videó-letöltő szolgáltatást is. A The New York Times cikke szerint az Amazon elérte az első fejlesztési fázis végét; a tavaly év végén beindított Kindle mellett a digitális zenebolt is sikerrel vette az akadályokat. Annak ellenére, hogy évek óta keringtek pletykák a fejlesztésről, a társaság vezetői maguk is meglepődtek a nagy lemeztársaságok hatékony együttműködésén, amely nem utolsó sorban azért olyan jelentős, mert az Amazon erős alternatívát kínál az Apple iTunes szolgáltatásával szemben a digitális zenepiacon. A legnagyobb áttörést a digitális piacon azonban mégis az Amazon Unbox átalakítása jelentheti, hiszen a több mint 30 ezer megvásárolható illetve kölcsönözhető mozi- és tévéfilm egyelőre csak a Microsoft operációs rendszerét használó számítógépekről és Micrsoft Windows Medig Playerrel játszható le. A szolgáltatástól a jelenleginél jóval többet várnak az amazon.com vezetői az innovációt követően.