A Saab tulajdonosa kénytelen volt bejelenteni, hogy nincs pénze az alkalmazottak bérének kifizetésére sem - derült ki a BBC tudósításából. A Swedish Automobile - amelyet korábban Spyker Carsnak hívtak - azt is közölte, hogy számos hitelezővel folytat tárgyalásokat rövid távú források biztosításáról, ám egyelőre nincs eredmény. A cég június elején azt jelentette, hogy megállapodott két kínai szakmai befektetővel 245 millió euró átutalásáról, amiből újraindíthatták volna a Saab termelését. A patinás svéd autógyártónál idén immár másodszor állnak a futószalagok, korábban az egyik kínai cég, a Pang Da Autominobile autókereskedő első hozzájárulásából sikerült ideiglenese életre kelteni a gyártósort. A termelés azért állt le, mert a beszállítók nem kapták meg a pénzüket, s ezért leállították az alkatrész-utánpótlást.

A Swedish Automobile legújabb közleményében leírja, hogy egyebek mellett olyan üzleti partnerekkel tárgyalnak, amelyek megvásárolnák a Saab egyes ingatlanjait, amelyeket visszabérelnének - ilyen típusú üzleteket hónapok óta próbálnak kötni -, illetve igyekeznek meghosszabbítani a korábban kötött hitelszerződéseket. Ugyanakkor a bejelentés nem tartalmaz határozott ígéretet arra, hogy végül be tudják gyűjteni a szükséges pénzt a bérek kifizetésére.

A Saab tulajdonosa tavaly vette meg a svéd céget a General Motorstól az utóbbi csődjéhez kapcsolódó átalakítások részeként. A svéd autógyártó mindössze 30 ezer autót tudott értékesíteni 2010-ben. A Pang Da 24 százalékos részesedést szerzett a Saabban korábbi befektetésével - amelynek nyomán egy szállítmány svéd autót értékesített Kínában -, most pedig újabb 109 millió eurós befektetést ígér. Mellette a Zhejian Youngman Lotus Automobile szállna be a svéd cégbe 136 millió euró befektetésével, amiért 29,9 százalékos tulajdonrészt kapna. Mindehhez azonban a kínai és az európai hatóságoknak is hozzá kellene járulniuk.